۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84220899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وسعت کشت گلخانه‌ای استان سمنان به ۱۷۸ هکتار می‌رسد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: افزایش سطح کشت گلخانه‌ای در این استان به وسعت ۱۷۸ هکتار تا پایان کار دولت دوازدهم دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن میرعماد روز یکشنبه در پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: کشت گلخانه‌ ای با افزایش بهره‌وری در واحد سطح نقشی مهم در مدیریت مصرف آب دارد و توسعه این نوع کشت با جدیت در استان سمنان دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی استان سمنان در بخش بهره‌وری به جای افزایش سطح یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است و برای تحقق این راهبرد ۱۳۰ کارشناس پهنه در استان رابط بین کشاورزان و مرکز تحقیقات کشاورزی هستند و مسائل و مشکلات کشاورزان را دنبال می‌کنند تا در سال جهش تولید شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

وی یادآور شد: پیگیری اجرای طرح یاوران تولید، افزایش عملکرد در واحد سطح با کاشت بذر گواهی شده و امضای تفاهم‌نامه همکاری با بسیج از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای افزایش بهره‌وری است.

میرعماد افزود: توسعه ۱۵ هزار هکتاری باغات در اراضی شیب‌دار در استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود و  امسال توسعه یک هزار و ۱۰۰ هکتار در دستور کار است.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان سامانه نوین آبیاری اجرا شده است که نقشی مهم در افزایش بهره‌وری در واحد سطح دارد.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی در استان انجام شد و اکنون وسعت کشت گیاهان دارویی در استان به سه‌هزار و ۱۰ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان تولید تخم مرغ استان سمنان ۱۰ هزار تن در سال بود، اما اکنون میزان تولید تخم‌مرغ استان به بیش از ۳۰ هزار تن رسیده است.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha