افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در لارستان

لارستان- ایرنا- ۲۰ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، روز یکشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در شهرستان لارستان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، افتتاح پروژه ۸۸ واحدی نخل سه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان که در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۳۸۶ مترمربع با زیر بنای ۹ هزار و ۶۲۵ مترمربع ساخته شده و دارای ۲۱ بلوک، شامل ۱۹ بلوک چهار واحدی و ۲ بلوک ۶ واحدی است، یکی از مهمترین این پروژه ها به شمار می‌آید که تحویل افراد نیازمند و قشرهای آسیب پذیر فاقد مسکن در این شهرستان می‌شود.

این پروژه ۸۸ واحدی که افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، دارای ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع خیابان کشی، فضای سبز و پارکینیگ است.

مدرسه ۶ کلاسه روستای شرفویه بخش بنارویه با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال، ۲ زمین چمن مصنوعی در شرفویه بنارویه و روستای بائن بخش مرکزی لارستان با اعتباری بیش از ۹ میلیارد ریال، افتتاح بلوار امام شافعی و خیابان ندا شهر خور با اعتبار هزینه شده افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال و افتتاح بوستان چرخاب شهر لطیفی با بیش از ۱۶ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌هایی است که در هشتمین روز دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی بوستان شهر لطیفی با اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار، آغاز عملیات اجرایی طرح صنعتی سردخانه ( نگهداری مواد غذایی) شهر خور با اعتباری بیش از۴۵۰ میلیارد ریال، ظرفیت ۱۶ هزار تن و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر، همچنین احداث کارخانه تولید گچ صنعتی روستای بریز لارستان با سرمایه‌گذاری افزن بر ۵۰۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت چهار هکتار، از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که کلنگ آنها به زمین زده شد.

پیش‌بینی ظرفیت تولید این کارخانه گچ صنعتی بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال و میزان اشتغالزایی این واحد نیز بیش از ۲۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

مشارکت خیران در اجرای طرح‌های عمرانی لارستان مثال زدنی است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، در آیین بهره‌برداری از این پروژه ها گفت: یکی از شاخص‌های مهم و ممتاز در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان لارستان، همراهی و مشارکت مثال زدنی خیران و نیک‌اندیشان و مردم است.

عبدالرضا قاسم پور اظهار داشت: مهمترین هدف و راهبرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است که این مهم باید همچنان سرلوحه کار و فعالیت متولیان و دست اندرکاران امور باشد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان، نیز بیان کرد: ۸۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزینه شده و یا پیش‌بینی شده، دو هزار و۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، کمک خیران و مشارکت بخش خصوصی، همزمان با دهه فجر در مناطق مختلف این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

جلیل حسنی ادامه داد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، راه، صنعت، آبرسانی، مسکن، برق رسانی، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آموزش و منابع طبیعی است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha