معاون استاندار آذربایجان‌غربی ۱۳ طرح عمرانی در شاهین‌دژ را افتتاح کرد

مهاباد- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۳ طرح بهداشتی، آبخیزداری و ورزشی با بیش از ۸۰ میلیارد ریال با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در شاهین‌دژ افتتاح شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع سلامت این شهرستان گفت: این مرکز با صرف هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال یکی از پروژه‌های بهداشتی مهم و مورد نیاز منطقه است که با زیربنای حدود هزار و ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

امین قلندرزاده اظهار داشت : آزمایشگاه مرکزی نیز همزمان در این مرکز با تجهیزات جدید و با فضای فیزیکی استاندارد مورد بهره برداری قرار گرفت که این واحد به کل جمعیت ۹۷ هزار نفری شهرستان خدمات ارایه خواهد داد.

وی بیان کرد: این مرکز یکی از اساسی ترین مراکز برای ارتقای سطح سلامتی شهروندان است که به میمنت دهه مبارک فجر از این به بعد مردم شهرستان از خدمات ارزنده این مرکز با واحدهای مختلف بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این مرکز انواع آزمایش‌های تشخیصی، غربالگری و نمونه‌گیری توسط تجهیزات پزشکی و خدمات مشاوره ازدواج، آموزش، مراقبت از زنان باردار، آموزش مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان، تنظیم خانواده و مراقبت‌های تغذیه‌ای در مرکز جامع سلامت آن به مردم ارائه می‌شود.

۱۰ طرح آبخیزداری در شاهین‌دژ افتتاح شد

۱۰ طرح آبخیزداری و منابع طبیعی شاهین‌دژ با ۱۶ میلیارد ریال هزینه به مناسبت دهه فجر در روستای "جوشاطوی" این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها  شامل عملیات آبخیزداری و نهالکاری، ساخت سازه های سنگی ملاتی، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح های آبخیزداری مانند ساخت سرریز است که برای تقویت و حفظ منابع طبیعی ارزشمند است.

سالن چمن مصنوعی سرپوشیده شاهین‌دژ افتتاح شد

در ادامه طرح های افتتاحی در این شهرستان، سالن چمن مصنوعی سرپوشیده این شهر با ۴۰ میلیارد ریال هزینه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.

در ابتدای آیین افتتاح برنامه های امروز مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شاهین دژ نیز با حضور مسوولان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، طی دهه مبارک فجر امسال ۲۱ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد؛ برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده‌ که این میزان نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز یکشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز آغاز شده است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول ۴۲ سال گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha