هشدار درباره افزایش حملات تروریستی قبل از انتخابات عراق

بغداد – ایرنا- عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره افزایش حملات تروریستی قبل از انتخابات پارلمانی آینده این کشور هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «العهد نیوز» عراق، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی تصریح کرد: ما همزمان با چالش های متعددی از تروریسم گرفته تا فساد و مشکلات دیگر روبرو هستیم.
وی افزود: افزایش شدت حملات تروریستی قبل از انتخابات پارلمانی آینده در دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) امکانپذیر است زیرا هسته های جنایتکار داعش همچنان منبع تهدید به شمار می روند و حملات اخیر گواه این مدعا است.
این نماینده گفت: پرونده هسته های تروریستی داعش در نشست اخیر این کمیسیون با فرماندهان امنیتی مطرح شد و درخواست برای تدوین راهبردهایی به منظور پایان دادن به هسته های باقی مانده از طریق عملیات ویژه و سازوکارهای اطلاعاتی صورت گرفت تا از این طریق سر افعی های سمی در همه استانها قطع شود.
وی افزود: تغییر راهبردهای امنیتی و تکیه بر شیوه مبارزه با تروریسم با شکار اهداف، امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ما با گروهی تروریستی روبرو هستیم که همچنان حمایت خارجی دریافت می کند تا همه عراقی ها را مورد آزار و اذیت قرار دهد.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.
«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز اخیرا تاکید کرده بود که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.
یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.
افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha