۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84222130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در گیلان:اقدامات اثرگذار برای رفع محرومیتها انجام شود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط شورای زکات گفت: برای رفع محرومیت ها باید اقدامات تاثیرگذار انجام شود.

آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در این مراسم با بیان این که وظیفه کمیته امداد رسیدگی به خانواده های محروم می باشد ، افزود: این نهاد دو بودجه دولتی و کمک های مردمی دارد و با همت همه مسئولان باید کارهای تاثیرگذار  به خصوص در بخش ایجاد کسب و کار برای جوانان خانواده های نیازمند انجام دهد .

وی  ادامه داد:باید زمینه ادامه تحصیل و پس از آن ایجاد کسب و کار برای جوانان خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت فراهم شود که به طور حتم این امر یک اقدام تاثیرگذار خواهد بود چون این جوانان می توانند با ایجاد کسب و کار، از لحاظ مالی خودکفا شوند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به جایگاه زکات در اسلام اشاره و بیان کرد: در اکثر جاهایی که در قرآن کریم کلمه نماز آمده ، کلمه زکات نیز ذکر شده که این امر ثابت می کند که نماز و زکات باید با هم در جامعه گسترش یابد چون باعث ایجاد یک جامعه سالم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تشریح این که  زکات دو معنی دارد که معنی لغوی آن رشد و نمو است و معنی اصطلاحی آن نیز اهدای بخشی از اموال در ۹ مورد به فقرا می باشد خاطرنشان کرد: این امر  باعث ریشه کنی فقر و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی می شود.

رئیس شورای زکات گیلان تصریح کرد: اگر در جامعه ای نماز برپا شود اما به زکات توجه و به آن اهمیت داده نشود ، آن نماز،  اثرگذار نیست و به طور حتم مورد قبول نیز قرار نمی گیرد و نماز در کنار زکات ارزشمند است.

در ادامه این مراسم، مدیرکل کمته امداد و دبیر شورای زکات  گیلان گفت: این کمک مومنانه و مواسات بخش کوچکی از فعالیت های کمیته امداد برای اقشار نیازمند و کم درآمد استان است چون خدمات زیادی برای این خانواده ها در طول سال انجام می شود.

عباس اهرابی افزود: تا دو سال گذشته ۱۱۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند که این رقم هم اینک به ۱۲۶ هزار خانوار افزایش یافته و برای این خانواده ها علاوه بر کمک های مالی، در بخش های تهیه جهیزیه ، درمان ، تحصیل ، احداث و مرمت مسکن ، آزادسازی زندانیان کمک می شود.

وی به توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی اشاره و بیان کرد: حدود ۲ هزار روستا در گیلان وجود دارد که در همه این روستاها، شورای زکات تشکیل شده و توسط این شوراها، این ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تهیه و برای هر روستا نیز، پنج بسته معیشتی در نظر گرفتیم تا با خانواده های نیازمند هر روستا تعلق گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان خاطرنشان کزد: با توجه به اینکه دبیرخانه زکات راه اندازی شده، خوشبختانه مردم این استان در پرداخت زکات پیشقدم هستند و در ۱۰ ماهه سال جاری ، ۲۸۰ میلیارد ریال جمع آوری شده و این در حالی است که برای گیلان و در مدت یکسال، ۲۱۰ میلیارد ریال جمع آوری زکات پیش بینی شده بود.

در آیین توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی که روز دوشنبه توسط شورای زکات گیلان برگزار شد، حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور و مسئولان ارشد استان گیلان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha