۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84222190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورهای طبیعت‌گردی اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل- ایرنا- رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل از تعیین ضوابط و مقررات ساماندهی تورهای طبیعت‌ گردی در اردبیل خبر داد و این امر را اقدامی در راستای جلوگیری از بروز تخلف‌ها در این حوزه برشمرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شایقی روز دوشنبه در نشست ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی اردبیل گفت: تورهای طبیعت‌گردی در اردبیل از این پس با ضوابط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، گردشگری و اماکن عمومی و دستگاه قضایی ساماندهی می‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده، تمامی گروه‌های طبیعت‌گردی در اردبیل باید بر اساس ضوابط زیر نظر دفاتر گردشگری فعالیت داشته و با دفاتر قراردادی امضا کنند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی برای سرپرستان گروه‌ها خبر داد و بیان کرد: این افراد باید برای استعلام سه‌گانه به مراجع ذی‌ربط مراجعه و در این زمینه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای حفظ آبروی استان و شهر اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت، همه گروه‌ها ملزم خواهند بود که شئونات اسلامی و قوانین طبیعت‌گردی را طبق اساسنامه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رعایت کنند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: سرپرستان گروه‌ها باید در اسرع وقت با شرایط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کلاس‌های دوره راهنمایان تور و طبیعت‌گردی شرکت نمایند و کارت طبیعت‌گردی دریافت کنند.

به گفته توحید مجیدی، برای فعالیت هرچه بهتر تحت مقررات میراث فرهنگی و انجمن صنفی دفاتر، این انجمن از سرپرستان گروه‌ها تعهد و ضمانت حسن انجام کار اخذ خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس خواسته خود گروه‌ها مقرر شده است برای تشکیل کمیته فنی، کمیته رسیدگی به تخلفات، کمیته تصویب نرخ مصوب اقدام شود و انجمن متعهد شد در قبال همکاری تورها به اداره‌کل میراث فرهنگی و انجمن دفاتر گردشگری خدمات مختلفی به منظور رفاه حال گروه‌ها و مسافران ارائه کند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان اردبیل بیان کرد: همه گروه‌ها از سوی همکاران انجمن رصد می‌شوند و در نهایت نسبت به ارزیابی گروه‌ها، رتبه‌بندی آنها و اعطای گواهی‌نامه اقدام خواهد شد.

استان اردبیل از ظرفیت متنوعی در زمینه طبیعت‌گردی از جمله ۴۴ عرصه تالابی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha