۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84223732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن کرونا در گیلان آغاز شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبر: 84223732
تزریق واکسن کرونا در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز تزریق واکسن کرونا در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون واکسن کرونا طبق پروتکل های بهداشتی فعلا برای ۱۳۰ نفر در اختیار گیلان قرار گرفته، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا ابتدا با تزریق پرسنل بخش های ICU بیمارستان های استان گیلان آغاز شده است.

وی بیان داشت: واکسن کرونا طی هفته آینده با سرعت بیشتری در اختیار استان گیلان قرار خواهد گرفت که تزریق آن برای نیروهای بیمارستانی، بخش های پرخطر دولتی و خصوصی، گروه سالمندان در سرای سالمندان و اماکن تحت نظارت بهزیستی و سایر سالمندان دارای یک بیماری زمینه ای انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه قرار بر این است که ظرفیت توزیع واکسن افزایش یابد، خاطر نشان کرد: پس از تزریق گروه های یاد شده که امیدواریم تا قبل از سال آینده انجام شود، تزریق سایر گروه ها نیز از سال آینده صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: برای تزریق سالمندان دارای بیماری زمینه ای خارج از سرای سالمندان و سایر گروه ها فراخوان انجام می شود و تزریق آنها در مراکز بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت انجام می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند، خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ نفر بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست تا همچنان توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک ، دوری از تجمعات و عدم برگزاری دورهمی  را مراعات کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز ۲۰ بهمن گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری  افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha