پوشش شبکه آبیاری هرمزگان در دولت دوازدهم به ۲۴هزارهکتار رسید

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری استان که قبل از سال ۹۲ حدود ۱۳هزار هکتار بود، در هشت ساله دولت تدبیر و امید به ۲۴هزار و.۵۰۰ هکتار رسیده است.

هوشنگ ملایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در دولت یازدهم سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز شد و تا پایان دولت دوازدهم نیز هشت هزار دیگر به این نوع آبیاری مجهز خواهند شد.
وی بیان داشت: تا پایان دولت دوازدهم، بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های جاسک، میناب و حاجی آباد به ظرفیت تحت فشار هرمزگان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت:
پیش از سال ۹۲، تخصیص آب شرب از سد جگین بشاگرد صفر بود که با آغاز دولت تدبیر و امید، تامین آب شرب مردم منطقه از این سد انجام می‌شد.
ملایی ادامه داد: همچنین در ابتدای دولت دهم سه سد در  هرمزگان وجود داشت که در ابتدای دولت یازدهم یک سد به سدهای درحال بهره برداری استان اضافه شد و در دولت دوازدهم عملیات یک سد دیگر (سد گابریک) نیز شروع شد.
ملایی با اشاره به انجام مطالعه تعیین بستر تالاب‌های هرمزگان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید مطالعه تعیین بستر تالاب‌های «شور و شیرین »میناب و «گز» سیریک به مساحت ۲۴۲ کیلومتر انجام شد.
وی با اشاره به اتمام مطالعه تالاب جاسک غربی و حرای گابریک، گفت: تعیین حد بستر تالاب «خورخوران» بندرخمیر به مساحت ۲۱۷ کیلومتر  از دیگر اقدام‌های انجام شده در این حوزه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان یادآورشد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، مطالعه حریم و بستر حدود ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شد که در دولت دوازدهم این رقم به بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است. 
وی با اشاره به اهمیت تامین آب شرب بندرعباس نیز اظهارداشت: ظرفیت تامین آب شرب بندرعباس از ۲ متر مکعب بر ثانیه به سه مترمکعب در ثانیه رسیده است؛ یعنی ۳۰ درصد به ظرفیت تامین آب شرب این شهر افزوده شده است.
ملایی بیان داشت: تصفیه خانه‌های آب شرب  هرمزگان در  دولت روحانی از ۲.۵ مترمکعب به ۴.۵ مترمکعب افزایش پیدا کرده‌ است.
وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم، حدود ۱۰ سد تغذیه مصنوعی کوچک در استان هرمزگان احداث شده بود که این رقم در دولت دوازدهم به ۱۳ عدد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha