۲۲ بهمن آغاز عصر جدید تحولات در ایران و منطقه است

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۵۷ آغاز عصر جدید تحولات شگرف در ابعاد مختلف نزد مردم ما ،ملت‌ها و کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری عصر چهارشنبه در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی مدارس دخترانه یزد که با رعایت نکات بهداشتی در این شهر برگزار شد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستم شاهی در ۲۲ بهمن به عنون یک روز خدایی در تاریخ کشور ما موجب بروز حوادث متعدد منطقه‌ای و جهانی شد.

وی با گرامیداشت دهه فجر و روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) به اهمیت شناخت تحولات انقلاب  از سوی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: باید جریان سال‌های گذشته نظام بیش از قبل از سوی آینده‌سازان بازکاوی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در ادامه به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد که به خاطر شیوع کرونا نسبت به ۴۲ سال گذشته خیلی متفاوت تر از قبل برگزار شد،  گفت: با وجود  شرایط موجود باز هم مردم قهرمان ایران و جوانان با حضور در آیین‌های مختلف، بلوغ و شعور انقلابی خود را نشان دادند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: بررسی ابعاد انقلاب اسلامی، برکات آن، توطئه‌های دشمنان و شناخت اهداف و مسیری که باید همه مردم و نسل جوان در ادامه روند آن طی کنند جزو موارد مهمی است که باید همه افراد نسبت به آن عنایت خاص داشته باشند که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی به اهمیت بهره‌گیری درست از فضای مجازی برای انجام امور مختلف فرهنگی در آن و داشتن سواد رسانه از سوی  اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هرچند تاکنون در این بخش اقدامات موثری صورت گرفته ولی کافی نیست و باید برای ارتقای آن تلاش شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خیلی از آسیب‌های مختلفی که به مردم و جوانان وارد می‌شود به  خاطر ضعف سواد رسانه ای است ،یادآور شد: باید از ظرفیت‌های آن و فرصت موجود در مسیر اجرای اهداف بیش از گذشته بهره گرفت که خیلی اهمیت دارد.

حاج علی اکبری در ادامه به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  باید نجات غریق باشند و برای تحقق آن باید سواد رسانه ای نیز داشته باشند و از هر لحاظ در این حوزه روز به روز قوی‌تر شوند که این امر رسالتی مهم و یک وظیفه دینی و انقلابی است .

در این مراسم که در سینما دانش‌آموز مرکز استان یزد برگزار شد تعدادی از دانش‌آموزان به طرح دیدگاه‌های خود در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا با استفاده از شبکه شاد از طریق فضای مجازی تحصیل می‌کنند.  

همچنین رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز  در آیین راهپیمایی موتوری و خودرویی ۲۲ بهمن مردم یزد در میدان امیرچقماق این شهر گفت : پیام ۲۲ بهمن برای دشمنان نظام ایستادگی، صلابت و عزت است که آنها به طور قطع بیشتر از قبل خشمگین خواهند ساخت و پیام این روز برای مسوولان نظام خدمت عاشقانه، مجاهدانه و صمیمانه به ملت است.

حاج علی‌اکبری مسیر پیش روی ملت ایران را راهی روشن و پرافتخار ذکر کرد و گفت: روزهای روشنی در انتظار این ملت مقاوم است .

وی تصریح کرد: آنچه در ۲۲ بهمن رخ داد، لبیک یک ملت بزرگ به آرمان پیامر اعظم(ص) بود که پس از چند قرن در جریان انقلاب اسلامی به این آرمان بزرگ علوی و نبوی لبیک گفتند و نظامی را بر اساس الگوی علوی و فاطمی تاسیس کردند، این بزرگترین انقلابی است که به دست مردمی مومن ایجاد شده و خداوند نیز نصرت خود را بر آنها نازل کرد و امروز در برابر چشمان متعجب دوست و دشمن این نهضت بزرگ همچنان سربلند و باشکوه مسیر خود را ادامه می دهد .
حاج علی‌اکبری ادامه داد:  انقلاب ما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است زیرا هدف آن تحقق آرمان الهی و آماده کردن شرایط، مقدمات، تربیت یار، گفتمان سازی، زمینه فراهم کردن برای آن واقعه عظیم و سعادت آفرین است و هیچ انقلاب دیگری این ویژگی نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha