۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2585
کد خبر: 84225678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فجر ۹۹

مراسم روز ملی ایران در لیسبون برگزار شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۰۱
کد خبر: 84225678

مادرید- ایرنا- مراسم روز ملی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی در پرتغال بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مجازی که مورد مشاهده سفارتخانه ها ، نمایندگی های دیپلماتیک مقیم و شخصیت های فرهنگی قرار گرفت، پس از نواخته شدن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال، پیام ویدیویی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان پخش شد. سپس پیام تصویری «مرتضی‌ دامن پاک جامی» سفیر کشورمان در پرتغال ارائه شد.

دامن پاک جامی ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تحولات تاریخی، فرهنگی و روابط ایران و پرتغال را تبیین کرد. 

وی با بیان اینکه سوابق پانصد ساله روابط ایران و پرتغال بر پایه دوستی و احترام متقابل بنا شده است، ویژگی مهم روابط دو کشور در دوران پس از انقلاب را اراده والای رهبران تهران و لیسبون  برای توسعه روابط در همه زمینه ها و فهم مشترک در بسیاری از موضوع های بین المللی دانست و ریاست دوره ای پرتغال در شورای وزیران اتحادیه اروپا در شش ماهه اول سال جاری میلادی را فرصتی مناسب برای نقش آفرینی مثبت و سازنده این کشور در تسهیل بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته ای عنوان کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون  همچنین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه که برای سفارتخانه‌ها و سازمان های بین المللی مقیم، وزارت خارجه پرتغال، رسانه ها و شخصیت های فرهنگی، علمی و پارلمانی ارسال شد، ضمن تشریح دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف، اصول و مواضع سیاست خارجی ایران در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی همچون فلسطین، تروریسم، صلح و امنیت منطقه ای و برجام تشریح کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha