آیدین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای دولت یازدهم، سه هزار و ۴۳۴ کیلومتر از راه های روستایی استان، آسفالته بود که این رقم در حال حاضر به چهار هزار و ۲۴۳ کیلومتر رسیده است.
وی اضافه کرد: آسفالت راه های روستایی در راستای محرومیت زدایی به ویژه در مناطق و شهرستان های محروم آذربایجان غربی بوده و موجب افزایش رضایتمندی روستاییان و توسعه خدمات در این مناطق شده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، فقط ۱۰۰ کیلومتر توسعه راه در استان داشتیم که این رقم در حال حاضر به ۳۸۷ کیلومتر رسیده که حدود چهار برابر ابتدای کار دولت است.
رحمانی اظهار کرد: ساخت و احداث راه های اصلی، بهسازی راه های اصلی و روکش آسفالت به ویژه در مناطق محروم از جمله اقدامات حوزه راهداری و راهسازی است.
وی همچنین به اتمام احداث ۴۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: ۷۳ کیلومتر راه اصلی نیز بهسازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی از اتمام تقریبی چهارخطه کردن راه های منتهی به پایانه مرزی سرو به عنوان یکی از مهمترین راه های مرزی آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: برای به پایان رساندن این مسیر از ارومیه به سمت سرو، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم به سرانجام برسد.
وی، مرز رازی را یکی از قطب های مسافرت مرزی در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: مسیر خوی – قطور – رازی برای ارائه خدمات بهتر در این مرز مهم در حال بهسازی و تبدیل شدن به مسیری مطمئن است که در قطعات مختلف، اقدامات عمرانی را در آن انجام می دهیم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۴۶۰ کیلومتر از کریدور شمال – جنوب به این استان از مرز بازرگان تا مسیرهای شریانی جنوب استان افزود: در این قالب، اتصال مرز بازرگان – سه راهی ایواوغلی با پیگیری استاندار آذربایجان غربی وارد این مسیر مهم کریدوری شده که عملیات اجرایی آن از انتهای محدوده منطقه آزاد تا ایواوغلی به سرعت انجام خواهد شد.
رحمانی گفت: توسعه این راه مهم، زمینه کاهش تلفات انسانی و همچنین افزایش تردد در این مسیر مهم بین المللی را فراهم خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن، روستایی است.
نظر شما