۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 84226778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایداری هوای آذربایجان‌غربی تا روز دوشنبه ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان طبق نقشه های پیش بینی تا روز دوشنبه پایدار و ساکن است.

مهدی کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای نیمه ابری و مه صبحگاهی توام با وزش باد تنها پدیده استان تا روز دوشنبه است.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی هم برای این سه روز پیش بینی نمی شود، بیان کرد: از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به استان وضعیت آب و هوایی منطقه تغییر می کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین منفی یک و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با منفی ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها میزان بارش‌ها در این ماه کمتر از نرمال خواهد بود ولی از اسفند ماه تا اواخر فروردین سال آینده بارندگی های مطلوبی در استان رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته شاهد جوی آرام و پایدار بود که با افزایش نسبی ۲ تا ۱۰ درجه ای دما همراه بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

 این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha