توهین کنندگان به رییس جمهوری در سطح جامعه در اقلیت هستند

تهران-ایرنا- «ناصر ایمانی» فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بدزبانی عده‌ای اندک در عرصه سیاسی کشور نسبت به رییس جمهوری، گفت: توهین کنندگان در بین طبقات مختلف اجتماعی، حامی نداشته و کاملا در اقلیت قرار دارند.

اهانت به رییس جمهوری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر اصفهان با مخالفت و هشدار اصولگرایان و اصلاح طلبان مواجه شده است. هر دو جریان سیاسی از رواج ناسزا گویی در عرصه سیاست کشور ابراز نگرانی کرده و معتقدند که مقابل اهانت به نماد جمهوریت در کشور باید ایستاد. رویکردی که نشان دهنده در اقلیت بودن گروه‌های تندرو در عرصه سیاست کشور است. شاید همین اقلیت بودن و عدم داشتن مقبولیت عمومی، عامل عصبانیت و روی آوردن این افراد به ناسزا گویی به منتخب ملت شده است. به هرحال همه دلسوزان به این مساله واقف هستند که اگر حرمت‌ها شکسته شود؛ نمی‌توان برای آن حد و  انتهایی مشخص کرد. «ناصر ایمانی» از جمله فعالان سیاسی اصولگرا است که در گفتگو با ایرنا اهانت به رییس جمهوری را محکوم کرده و معتقد است که قوه قضاییه باید این مساله را دنبال کند و اجازه وقوع چنین اقداماتی را در کشور ندهد.



تندروها پیام رهبری را دریافت نمی‌کنند

ایمانی درپاسخ به این پرسش که چرا با وجود تذکرات چند باره رهبر انقلاب در مورد پرهیز از توهین و بدزبانی نسبت به مسوولان کشور، شاهد تکرار این اتفاقات هستیم، گفت: به نظر می‌رسد این افرادی که به توهین روی آورده‌اند پیام رهبری را دریافت نکرده‌اند. وی  ادامه داد:  همچنان که در مورد دیگر مسایل گاهی با این مشکل مواجه هستیم و مسوولان پیام رهبری را دریافت نمی‌کنند در این حوزه هم با این مشکل مواجه هستیم. بنابراین تندروها هم پیام رهبری را دریافت نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نباید یک طرفه به این موضوع نگاه شود، اظهار داشت: ما در کشور متاسفانه شاهد بد زبانی زیادی هستیم و نباید به یکی حساس باشیم اما به دیگری هیچ حساسیتی نشان ندهیم. فقط بدزبان‌ها موتور سوارهایی نیستند که شعار توهین آمیز در ۲۲ بهمن می‌دهند در جاهای دیگر و توسط افراد دیگر هم این اتفاق رخ می‌دهد که ممکن است برای شما آن موارد در اولویت نباشد.

وی با محکوم کردن توهین به رییس جمهوری، بیان داشت:  بدزبانی مخصوصا در مورد مسوولان رده اول کشور یک بد اخلاقی اجتماعی است که توسط عده‌ای انجام می‌شود. اما شواهد نشان می‌دهد که  کسی این افراد را تایید و حمایت نمی‌کند. حداقل من شاهد حمایتی از این افراد در سطوح مختلف اجتماعی از جمله منتقدان دولت نبودم. کسی تردیدی در این مسئله ندارد که این بدزبانی‌ها نباید در جامعه وجود داشته باشد. مرز بین اخلاق و انتقاد کاملا مشخص است و برخی هنوز نتوانسته‌اند این دو را از هم تشخیص دهند. یک فرد می‌تواند منتقد جدی دولت باشد اما بد زبان و بد دهن نباشد.

تخریب  رییس جمهوری به دلیل داشتن  قدرت اجرایی

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا در مورد دیگر سران قوا شاهد چنین اقدامات توهین آمیزی نیستیم، بیان داشت: به نظر من این امر دلیل واضحی دارد. کسی که اقدامات او تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد رییس جمهوری است و قوای دیگر این تاثیر را ندارند. مردم مشکلات و سختی‌های خود را از رییس قوه قضاییه یا رییس مجلس نمی‌بینند بلکه از رییس جمهوری می‌بینند.

وی ادامه داد:  شما بررسی کنید در همه دنیا هم اینطور است. در همه تجمعات اعتراضی به رییس دولت پرخاش و اعتراض می‌شود. هیج وقت رییس قوه قضاییه یا رییس مجلس در معرض این انتقادها نیست. به عنوان مثال در آمریکا شما هیچ وقت نمی‌بینید که رییس سنا مورد اعتراض واقع شود. بلکه همه انتقادها متوجه رییس جمهوری می‌شود چرا که فردی که قدرت اجرایی را در دست دارند رییس جمهوری است.

رسانه ها پیگیری کنند تا با این اقدام توهین آمیز برخورد شود

ایمانی در پاسخ به این سوال که چرا با این افراد برخورد نمی‌شود، خاطر نشان کرد:  حالا شما اجازه بدهید دو سه روز بیشتر نگذشته و این دو سه روز هم تعطیل بود. شما  به عنوان روزنامه نگار و رسانه پیگیری کنید تا با این مساله برخورد شود. اما یک طرفه ماجرا را پیگیری نکنید. اگر در مواردی که به مسوولان دیگر کشور هم توهین می‌شد برخی جناح‌ها اجازه می‌دادند که برخورد شود کار به اینجا نمی‌رسید.

وی ادامه داد: خیلی از توهین کنندگان به مقامات ارشد کشور مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند و نباید جناح‌ها با این امر به عنوان یک مساله سیاسی برخورد کنند. بنابراین همه موارد این چنینی باید از سوی قوه قضاییه بررسی شده و برخورد لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha