تفاهمنامه سه جانبه برای ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در مشهد منعقد شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با انعقاد تفاهمنامه بین شهردار مشهد، مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و این اداره کل، گذرهای فرهنگی و هنری در مشهد ایجاد می‌شوند.

جعفر مروارید عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهمنامه در راستای کمک به توسعه فضاهای فرهنگی و تقویت ظرفیتهای مردمی فرهنگ و هنر در مشهد منعقد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه طرفین برای همکاری در ایجاد گذر فرهنگ و هنر در خیابان دانشگاه مشهد و فعال سازی عرصه میدان شهدا با رویکرد هنرهای دینی توافق کردند، همچنین شهرداری مشهد متعهد شد تا پایان امسال ضمن باز طراحی، آماده سازی، بهسازی ابنیه و زیبا سازی گذر گلستان نسبت به واگذاری واحدهای تجاری به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری اقدام کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر نیز متعهد گردید ضمن ایده پردازی، نیاز سنجی، امکان سنجی، انجام مطالعات بازار نسبت به تهیه طرح های مفهومی و محتوایی و برنامه فیزیکی گذرهای فرهنگ و هنر مشهد اقدام و از فعالیتهای نوآورانه و خلاق برای کارآفرینی در این ۲ عرصه حمایت کند.

وی افزود: کارگروهی مرکب از نمایندگان شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، به روند پیشرفت تفاهمنامه نظارت خواهند کرد.

ایده "گذرهای فرهنگی و هنری" به عنوان مکانی برای ارایه تولیدات هنری و فرهنگی از سوی هنرمندان، با اتخاذ رویکرد ثروت آفرینی از طریق فرهنگ و ارتقای سهم فرهنگ و هنر در تولید ناخالص ملی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحدهای مرتبط با آن قرار گرفته است.

گذر فرهنگ و هنر با هدف توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی، زمینه‌سازی ارتباط مستقیم با مردم یا مصرف کنندگان با تولیدکنندگان، رفع موانع اقتصادی و ساختاری بازار هنر، شناسایی و ایجاد شبکه‌ای از تولیدکنندگان فرهنگی و هنری و در نهایت کسب سرمایه به‌ جای هزینه کردن سرمایه در الگوی مدیریت فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha