۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84228650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایده‌های هنرمندان در زیباسازی فضای شهری سنندج استفاده می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ ایده‌ها و طرح‌های هنری هنرمندان در ارتقای زیباسازی فضای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آسوز شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای استفاده از طرح‌های نو در فضاسازی محیطی سطح شهر فراخوان فراخوان جشنواره "به‌هارانه" به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ منتشر شد.

وی افزود: این جشنواره درراستای زینت بخشیدن به فضاهای شهری، ساماندهی بصری با رویکرد حمایت از ایده‌ها و توانمندی‌ها از طریق مشارکت هنرمندان در قالب طرح استقبال ازبهار و ایجاد شور و نشاط بین شهروندان انجام می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج فراهم آوردن فرصت بروز و اجرای ایده‌ها، طرح‌ها و تجربه‌های نو متناسب با محیط شهری با استفاده از زبان هنر، ایجاد سازوکار و بستر لازم جهت حضور و مشارکت فعال هنرمندان و ایجاد محیطی سرزنده و پویا با ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های پسندیده بومی و ایرانی در مقدم بهار و آیین نوروز را از مهم‌ترین اهداف انتشار این فراخوان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ و آیین‌های پسندیده بومی و ایرانی با تاکید بر آیین نوروزاز طریق آثار هنری خلاقانه، ایجاد وحدت دیداری از طرح، رنگ و نشاط بهار درشهر، توجه به بنمایه اسطوره‌ها و فرهنگ و ادبیات بومی و ایرانی و ارتباط معنایی آن با نوروز و ترویج فرهنگ بومی و ملی و توجه به پوشاک محلی و ایرانی به مناسبت سنت لباس نو از دیگر اهداف این جشنواره است.

شعبانی یادآور شد: شیوه‌های آفرینش هنری باید در زمینه‌هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا، دیوارنگاری، مجسمه‌های موقت نوروزی، طراحی المان سبز، هفت‌سین و سنندج شهر خلاق موسیقی در ۲ حوزه المان و دیوارنگاری باشد.

وی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۲۵ بهمن تا هفتم اسفند امسال با مراجعه به درگاه اینترنتی فراخوان به نشانی www.e-sanandaj.ir مراجعه و اسناد و شرایط شرکت در فراخوان را دریافت کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۵۷۱۸۰-۰۸۷ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تماس بگیرند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل Sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com از ۲۵ بهمن تا هفتم اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: هیات داوران این جشنواره کارگروه المان و هنر محیطی بوده و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست در تاریخ ۱۰ اسفند اعلام و جلسات ویرایش و جانمایی طرح‌ها در ۱۲ اسفند برگزار می‌شود.

شهرسنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha