فرماندار آستارا بر نامگذاری میدان کتاب در شهر تاکید کرد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: این شهرستان از نظر اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی مشهور است و شورای اسلامی و شهرداری با نامگذاری میدانی در شهر به نام "کتاب" برای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عباس صابر روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در فرمانداری آستارا تاکید کرد: معرفی کتاب از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های گروهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: وجود ۱۶ باشگاه کتابخوانی در شهرستان ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ مطالعه بخصوص بین کودکان و نوجوانان است و کتابخانه های عمومی در ایام شیوع کرونا از ظرفیت باشگاه ها، سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی استفاده کنند.

فرماندار آستارا از شهرداری های آستارا و لوندویل خواست در پرداخت نیم درصد درآمد خود به حساب کتابخانه ها کوتاهی نکنند و کمک به توسعه و تجهیز کتابخانه ها را در دستور کار قرار دهند.

صابر افزود: شهرداری لوندویل در پرداخت نیم درصد درآمد، عملکرد رضایت بخشی ندارد و اداره های تبلیغات اسلامی و اوقاف نیز کتابخانه ها و ایستگاه های مطالعه را در مساجد و اماکن مذهبی دایر کنند.

رامش انورزاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم در این جلسه گفت: شهرداری آستارا در سال جاری حدود ۳۳۰ میلیون ریال از نیم درصد درآمد خود را، به کتابخانه ها اختصاص داده و محوطه سازی کتابخانه دهستان ویرمونی، بارها در جلسات انجمن کتابخانه ها مطرح شده است و امیدواریم با مشارکت مسئولان، به مرحله اجرا درآید.

پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: شهروندان، کتاب های نفیس و خطی خود را به این اداره معرفی کنند تا به ثبت ملی آنها اقدام شود و مالکیت کتاب متعلق به صاحب آن خواهد بود.

یوسف هدایتی مسئول سمن پویندگان آرمان شهر هم گفت: امسال اعضای این سمن، ۲ برنامه معرفی کتاب و مسابقه عکاسی من و کتابم را در فضای مجازی برگزار کردند و از مسئولان انتظار داریم با خرید کتاب از نویسندگان بومی حمایت کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و چهار کتابخانه آن، از ۴۲ هزار نسخه کتاب و حدود ۲ هزار عضو برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha