استاندار: ذخایر طلای سیستان و بلوچستان سال آینده به ۱۰۰ تن خواهد رسید

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک حجم طلای موجود در معادن این استان ۳۸ تن است که در سال جدید به ۱۰۰ تن خواهد رسید.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سند آمایش استان یک سری تکالیف را برای توسعه تعیین کرده که مهمترین آن تجارت، ترانزیت و دومین اولویت آن معدن است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استانی که با پاکستان همسایه است نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دسترسی به بندر چابهار با توجه به ساخت راه آهن بازگشایی مرز جدید ریمدان از ظرفیت‌های بی بدیل استان است.

وی تصریح‌کرد: امیدواریم با اقدامات فعالان حوزه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک معادن زیادی را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم.

موهبتی افزود: هم‌اینک ۱۶ قطعه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است ۶ در مرحله مناقصه بوده که بزودی شروع بکار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم‌اینک ۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش ارتباطات سیستان و بلوچستان هزینه شده گفت: افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از اینترنت برخوردار شدند که حکایت از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاران دارد.

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این نشست اظهارداشت: برپایی نمایشگاه معدن و صنایع نشانگر یک تحول در سیستان و بلوچستان است.

محسن صالحی نیا افزود: ما در بخش صنعت استفاده کننده کالاهای نهایی در بخش معدن هستیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha