به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ دلاور القاصی مهر روز دوشنبه اظهار داشت: افزایش اعتماد عمومی و ارائه خدمات شایسته به مردم از اهداف مهم ماموریت های نیروی انتظامی است و مردم می توانند با تماس تلفنی با این سامانه و یا با مراجعه حضوری، پیام های خود را در قالب انتقاد، پیشنهاد و تقدیر ارائه و پلیس را در تامین امنیت پایدار همراهی کنند.
وی سامانه ۱۹۷ را پل ارتباطی ویژه بین پلیس و مردم دانست و افزود: از ابتدای سال تا کنون هم استانی های ایلامی ۱۵ هزار و ۳۴۹ تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار و انتقادات، پیشنهادات و تقدیر های خود را از عملکرد پلیس ارائه کرده اند.
سرهنگ القاصی مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لغو برنامه های حضوری و چهره به چهر با مردم خوب استان ایلام در این مدت ادامه داد: از تعداد تماس های برقرار شده با سامانه ۱۹۷ ، ۷ هزار و ۳۵۴ تماس قابل رسیدگی ،۲ هزار و ۷۰۸ تماس موارد غیر قابل بهره برداری و ۵ هزار و ۲۸۷ تماس توسط کارشناسان پلیس، مشاوره و راهنمایی شدند.
فرمانده انتظامی ایلام گفت: از میزان تماس های قابل بهره برداری، ۵۳ درصد تقدیر از عملکرد پلیس ،۴۷ درصد پیشنهاد و درخواست بوده و تماس هایی که با موضوع شکایت از کارکنان و سازمان نیروی انتظامی مطرح شده یک درصد را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ القاصی ادامه داد: انتقادات و شکایات مردمی از عملکرد پلیس استان با کاهش ۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبه رو بوده و این نشان از عملکرد خوب کارکنان پلیس را دارد و برگ زرینی در کارنامه انتظامی استان ایلام است.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ گامی موثر در راستای کیفی سازی عملکرد پلیس است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تماس های مردمی(انتقادات، پیشنهادات) می توان در راستای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی که همان ایجاد نظم و امنیت پایدار در جامعه است، گام مهم و موثری برداشت.
فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: یکی از سرمایه های مهم هر جامعه، مشارکت آگاهانه مردم است و پلیس نیز در برقراری و حفظ امنیت مطلوب نیاز به این سرمایه اجتماعی دارد و از هم استانی های عزیز خواستاریم با ارائه پیشنهادات خود بر ارتقاء امنیت در سطح جامع تأثیر گذار باشد.
نظر شما