شورای شهر مشهد با افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی موافقت کرد

مشهد- ایرنا- نرخ کرایه تاکسی در مشهد با موافقت شورای شهر از سال آینده ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در نشست علنی روز دوشنبه این شورا گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود مستند به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون شهری در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵.۲ درصد به ماخذ کرایه مصوب سال ۱۳۹۹ اقدام کند.

بتول گندمی افزود: همچنین طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‎شود به منظور تامین هزینه‌های پارکینگ فرودگاه، نسبت به افزایش مبلغ ورودی در خطوط فرودگاه تا سقف پنج هزار ریال مازاد بر نرخ مصوب اقدام کند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب سازی شده ۳۰ درصد مازاد بر کرایه مصوب به عنوان یارانه شهرداری در چهارچوب ساز و کار مصوب پرداخت یارانه حمل و نقل معلولان، پرداخت می‌شود.

گندمی گفت: همچنین طبق این مصوبه در صورت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی، در شرایط جوی خاص و به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات ۲۰ درصد به کرایه مصوب افزوده می‌شود.

تصویب لایحه ساماندهی و مناسب‌سازی فضای آرامگاه فردوسی و احیای برج و باروی دروازه رودبار توس از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به احیا و مرمت کهن‌دژ و احیای برج و باروی دروازه رودبار توس، تا سقف مبلغ پنج میلیارد ریال اقدام کند.

سید مسعود ریاضی افزود: همچنین شهرداری مشهد مکلف است، نسبت به پیگیری درج اعتبارات مربوطه در حساب فی‌مابین با دولت، اقدام کند.

تصویب لایحه  مشوق‌های پیشنهادی برای اجرای طرح شمال میدان شهدا و تصویب لایحه امکان‌سنجی سیستم انبوه بر عمومی برای سرویس دهی به محدوده بلوار توس از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

همچنین در این جلسه از خانواده‌ شهیدان "روشن قیاس"، "حمیده‌پور"، "مختارزاده"، "رجایی"، شهدای حادثه نیشابور و شهیدان "نوروزی" و "محمدزارع" از دیگر شهدای آتش‌نشان مشهد قدردانی شد. 

حکم آتش‌نشان داوطلب نیز به برادر  شهید امیر محمد زارع اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha