۱۱۳۹ فقره جواز تاسیس درقم صادر شد

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه،‌ یکهزار و ۱۳۹ فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در استان صادر شده‌است.

محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: دراین مدت براساس راهبرد جهش تولید، صدور یکهزار و ۸۸ فقره جواز تاسیس ایجادی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۷هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۲۳‌هزار تن درقم انجام شد.

وی افزود: همچنین ازابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۵۱ فقره جواز تاسیس توسعه‌ایدر قالب توسعه واحدهای موجود با هفت هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۱۲۶ تن صادر گردید.

وی ادامه داد: درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان،‌ ۲هزار و ۲۷۹ مجوز با پیش‌بینی اشتغال برای ۵۳هزار و ۷۰۵ تن و سرمایه‌گذاری ۳۶۱ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال است که این مقدار،‌ رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

سیجانی گفت: طی این مدت، ۱۳۴ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی نیز با هفت‌هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۸۶۲‌تن و ۸۸ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با سه‌هزار و ۴۹۲‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۱۷ تن در استان صادر شده‌است.

وی بیان کرد: درمجموع تعداد ۲هزار و ۲۶۶ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۵۷هزار و ۹۱۵ تن و سرمایه‌گذاری ۵۹هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال در استان قم موجود است.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم،‌ تاکید کرد:‌ براساس راهبرد اقتصادی استان درسال جهش تولید و به‌منظور رونق هرچه بیشتر بخش صنعت و توسعه آن‌ در قم،‌ بستر خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم‌شده است که این راهبرد در آینده با قدرت بیشتر ادامه می‌یابد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha