۲۵ بوستان جنوب تهران بهسازی شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
کد خبر: 84234631
۲۵ بوستان جنوب تهران بهسازی شد

تهران _ ایرنا _ شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: امسال ۲۵ بوستان در قالب پروژه‌های توسعه محله ای در این منطقه بهسازی شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز پنجشنبه با اشاره به اجرای فاز دوم پروژه های توسعه محله ای گفت: در همین راستا ۲۰ بوستان منطقه در قالب اجرای اقداماتی همچون نصب تجهیزات، نورپردازی، نصب و یا تعویض زمین های چمن، اجرای عملیات عمرانی در معابر و... نونوار شده و ۵ بوستان دیگر نیز در حال بهسازی هستند.

وی افزود: اصلاح پاتوق محله خیابان برادران شکری، بازپیرایی و تکمیل نورپردازی پاتوق محله خیابان سهیل و بهسازی پاتوق های محله بوستان ۲۲ بهمن، رنگ آمیزی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ناحیه سه و مناسب سازی انهار خیابان لقمان از دیگر پروژه های اجرایی توسعه محله ای در فاز دوم هستند.

به گفته توکلی، ۷۵ پروژه توسعه محله ای در فاز دوم تصویب شده که از سطح میانگین پروژه های متعلق به سایر مناطق، هم از لحاظ تعداد و هم اعتبار اختصاص یافته، بالاتر است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در هر محله این منطقه ۷ پروژه توسعه محور تعریف شده در حالیکه در دیگر محلات شهر تهران بطور متوسط ۳ پروژه تعریف شده است.

شهردار منطقه ۱۹، تعداد چشمگیر پروژه های توسعه محله ای تعریف شده در این منطقه را نشأت گرفته از توسعه نظام برنامه ریزی این منطقه دانست و تأکید کرد: مبنای این نظام مشارکت شهروندان محلات و نمایندگان آنان و نیز نگاه ویژه شهرداری تهران به مناطق جنوبی شهر تهران است.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص در این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha