حجم تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی بیشتر شد

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم تولید گوشت قرمز در این استان امسال تاکنون روند افزایشی داشته بطوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد بیشتر شده است.

حسن جعفری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۴ هزار تن گوشت قرمز ظرف این مدت در خراسان رضوی تولید شد و این استان رتبه نخست تولید آن را در سطح کشور کسب کرد. 

وی ادامه داد: خراسان رضوی همچنین در این مدت با ۳.۵ درصد رشد نسبت به پارسال ۸۹۳ هزار تن شیر تولید کرد و در این حوزه رتبه سوم کشور را به دست آورد. 

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به دیگر تولیدات استان ظرف امسال اشاره و بیان کرد: امسال ۱۲۷ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۲ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و عرضه شده است. 

وی گفت: خراسان رضوی هم‌اینک در تولید گوشت مرغ رتبه پنجم و در تولید تخم‌مرغ جایگاه چهارم را در میان استانهای سراسر کشور دارد. 

جعفری افزود: بر این اساس خراسان رضوی در حوزه تولید مواد پروتیینی جزو استانهای مهم و قطب کشوری محسوب می‌شود. 

وی گفت: حجم قابل توجه تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ توسط دامپروران و پرورش‌دهندگان طیور در خراسان رضوی، موجب تولید مازاد مصرف داخلی استان و صدور این مواد مهم غذایی از خراسان رضوی به دیگر استانهای کشور شده است.

هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک، ۳۴۱ هزار راس دام سنگین  و ۱۰ هزار و ۵۰۲ نفر شتر در خراسان رضوی وجود دارد. 

هزار و ۴۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

حجم مصرف روزانه گوشت مرغ در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۴۲۰ تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha