به گزارش ایرنا، مجید جوادیانزاده روز شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان یزد با تاکید بر استفاده از شیوههای خلاقانه زمینه ساز افزایش رعایت ضوابط بهداشتی از سوی شهروندان اظهار داشت: با توجه به احتمال شکل گیری موج افزایشی جدید کرونا در استان ، هم افزایی و هماهنگی بخش های مختلف در زمینه اطلاع رسانی به منظور اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت شهروندان در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به نوروز و افزایش خریدهای شهروندان و همچنین برگزاری برخی دورهمی ها که احتمال سرایت ویروس کرونا را افزایش می دهد، انتظار از رسانه ها این است که برای ترویج فرهنگ خریدهای غیرحضوری و آنلاین تلاش بیشتری داشته باشند.
جوادیان زاده با تاکید بر هماهنگی در زمینه اطلاع رسانی رویدادهای مرتبط با کرونا و پرهیز از انتشار خبرهایی که باعث ایجاد تعارض در بین مخاطبان می شود یادآور شد: استفاده از برخی روش ها مانند رنگ بندی مناطق مختلف از نظر شیوع کرونا ، شرایط را برای جامعه ملموس تر می کند.
وی همچنین برگزاری دوره تخصصی خبرنگاری کرونا ویژه اصحاب رسانه از سوی خانه مطبوعات استان را مورد تاکید قرار داد تا از این طریق تولیدات رسانه ای اثرگذارتری برای مخاطبان تهیه شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مقایسه با اواسط آذرماه که ۸۶ درصد بود هم اکنون به ۵۸ درصد کاهش یافته و با توجه به احتمال شیوع موج چهارم ، کاهش توجه شهروندان به رعایت ضوابط بهداشتی می تواند به افزایش دوباره شیوع ویروس در استان دامن بزند.
ابراهیم سلمانی ندوشن ادامه داد: عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان با توجه به نزدیک شدن به نوروز و افزایش حضور در جمع های مختلف وضعیت خطرناکی را از نظر شیوع مجدد ویروس ایجاد می کند.
وی افزایش مشارکت تشکل ها مردمی در زمینه اطلاع رسانی و رعایت ضوابط بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان استان نیز خواست برگزاری جلسات حضور را کاهش دهند.
سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد نیز گفت: در ارتباط با مباحث کرونا بیشتر تمرکز روی حوزه درمان بوده و نسبت به مقوله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه کمتر توجه شده و رویکرد بسیج امکانات بیشتر به سمت تامین نیازهای بخش درمان مانند اکسیژن و سایر نیازمندی های بوده این در حالی است که برخی از شهروندان هنوز به درستی خطرات کرونا را درنیافته اند و نیاز به کار بیشتر در این زمینه احساس می شود تا با پیگیری بهتر فشار از روی بخش های درمان برداشته شود.
معاون صدا و سیمای استان یزد نیز با بیان اینکه بیش از 50 نفر از کارکنان این رسانه تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند بر آمادگی این رسانه برای تولید محتوای مورد نیاز مخاطبان با همکاری دستگاه های متولی تاکید کرد.
فرزاد فیضی مدیر خانه مطبوعات استان یزد نیز فضای اطلاع رسانی استان پیرامون کرونا را نامطلوب توصیف کرد و گفت: برخی از دستگاه های استان نیز با برگزاری نشست های متعدد عملا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجه هستند و رفتار آنها باعث می شود تا جریان اطلاع رسانی اثر مطلوب را روی ذهن مخاطبان نداشته باشد.
کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز با تاکید از انتشار خبرهایی که باعث حساسیت زادیی از مخاطبان نسبت به مباحث مرتبط با کرونا می شود، تصریح کرد: جریان غالب اطلاع رسانی در کشور به نوعی یکنواختی رسیده که این روند عملا باعث بی حسی مخاطبان نسبت به رویدادها می شود و برای ارتقاء تولیدات رسانه ای در زمینه کرونا استفاده از آمارهای کیفی و مقایسه ای اثرگذارتر از اعلام صرف تعداد فوت شدگان و مبتلایان به این ویروس است.
حجتالاسلام سید محمدناصر حیدری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز گفت: با توجه به اینکه تا مدتها باید مردم با کرونا زندگی کنند، تبلیغات ماندن در خانه دیگر جواب نمی دهد بلکه باید شهروندان با قواعد زندگی با کرونا بیش از پیش آشنا شود و در این راستا باید دسته بندی از شهروندان صورت گیرد و متناسب با گروه های بی تفاوت به ضوابط بهداشتی، رعایت کنندگان این ضوابط و کسانی که افراط گونه با این پدیده برخورد می کنند، نسبت به آسیب های ایجاد شده برای خانواده ها در این ایام نیز چاره اندیشی شود.
نظر شما