استاندار: میزان اشتغال تهران از مرز تعهد امسال فراتر رفت

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: طی ۱۱ ماه گذشته، علاوه بر تحقق تعهد اشتغالزایی ۹۶ هزار نفری این استان، ۱۰۱ هزار فرصت شغلی به ثبت رسید و استان از مرز تعهد اشتغالزایی خود فراتر رفت.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان تهران اعلام کرد: این استان با ایجاد ۱۰۱ هزار فرصت شغلی، موفق به تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد خود در سال جاری شده است.

وی یادآورشد: در همین مدت ۷.۷ درصد میزان استفاده از برق در بخش صنعت، ۱۳۵ درصد صدور جواز صنعتی و ۳۵ درصد صدور جواز در بخش کشاورزی رشد داشته است.

محسنی بندپی اظهارداشت: این ارقام نشان دهنده اهتمام تمامی مدیران در بخش های مختلف برای عمل به شعار سال و تاکیدات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است که با وجود همه تحریم ها و سختی ها موفقیت را نصیب استان تهران کرد.

استاندار تهران به تفویض اختیار دستگاه های ملی به استان ها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۷۰ اختیار دستگاه های ملی به استان ها و در صف اجرایی دولت تفویض شده است تا به دنبال آن زمینه رضایت و تسهیل در خدمت رسانی به مردم فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و شیوع کرونای انگلیسی، خاطرنشان کرد: روند جهش این ویروس به شکل خطرناکی شروع شده است، بیماری که پیش از این سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای را بیشتر گرفتار می کرد، امروز نوجوانان و کودکان و افراد فاقد بیماری را نیز تهدید می کند.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم همکاری مدیران در اجرای پروتکل های بهداشتی و موافقت با دورکاری کارمندان دارای بیماری زمینه ای ادامه داد: باید زمینه ایزوله کردن و تشویق افراد مشکوک به ابتلا به بیماری را برای حضور در قرنطینه خانگی و خودداری از خروج از منزل را فراهم ساخت.

استاندار تهران تاکید کرد: در این استان با جمعیت بیش از ۱۴ میلیون نفر تاکنون اطلاعات بهداشتی و پزشکی ۱۱ میلیون نفر در سامانه های مربوط به بخش درمان ثبت شده است و هنوز از بیش از سه میلیون نفر هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

وی فراهم سازی شرایط دورکاری کارکنان دارای بیماری زمینه ای و تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را از مصوبات و تاکیدات نشست شورای اداری استان اعلام کرد.

محسنی بندپی در خصوص انتخابات پیش رو نیز اضافه کرد: در این انتخابات باید سلامت، بی طرفی و رعایت قوانین را در دستور کار داشته باشیم و در این مدت از عزل و نصب مدیران خودداری کنیم که شائبه ایجاد نکند و حواشی را به دنبال نداشته باشد.

رعایت ۷۵ درصدی پروتکل ها در تهران

ایاد بهادری معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به رعایت ۷۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا یک سوم از بخش های درمانی استان در خدمت بخش کرونا قرار گرفت و دو سوم دیگر برای حوزه سلامت و درمان در دیگر بخش ها فعال ماند.

وی جمعیت کل استان تهران را ۱۴ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد که تحت پوشش خدمات درمانی سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی هستند.
وی افزود: تاکنون بر اساس آمار سامانه سیب فقط اطلاعات درمانی ۱۱ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۸۰ نفر به ثبت رسیده است.

بهادری یادآورشد: هم اکنون ۱۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۷۵ مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۰۴ مورد نیز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران در سطح استان فعالیت می کنند که ۱۴۵ مورد از آنها در بخش شهری و مابقی در روستاها مستقر هستند.

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تعداد کل مراکز منتخب برای کووید ۱۹ را ۹۴ مورد خواند و اظهارداشت: در مجموع ۷۲۴ پایگاه سلامت و ۲۲۲ خانه بهداشت مسئولیت رسیدگی به سلامتی و ارائه خدمات درمانی را در سطح این استان بر عهده دارند و اطلاعات پزشکی مردم را به ثبت می رسانند.

وی به تعداد تست های انجام شده در حوزه مراجعات غیر بیمارستانی از ابتدای سال جاری تا ۲۶ بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹۸ هزار و ۱۱۳ تست پی سی آر انجام شده که ۳۷ هزار و ۴۳۹ مورد از آنها مثبت و از میان ۷۳ هزار و ۸۰۹ مورد تست سریع انجام شده، چهار هزار و ۷۵۷ مورد مثبت ثبت شده است.

بهادری ادامه داد: ۴۲ درصد از جمعیت مبتلایان به بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۳۵ درصد به دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۲۳ درصد به دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کرده اند.

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: ۴۶ درصد از جمعیت مبتلایان به کرونا را زنان و ۵۴ درصد را مردان تشکیل می دادند که همین نسبت جنسیتی در گروه های سنی تفکیک شده نیز مشاهده می شود.

وی تاکید کرد: مساله ای که اکنون نگرانی تمامی مدیران در بخش کرونا را متوجه خود کرده، کاهش روز افزون رعایت فاصله اجتماعی به خصوص در حمل و نقل عمومی و مترو است که به دنبال تعداد مراجعات به مراکز درمانی، سپس بستری ها و در نهایت تعداد فوتی ها افزایش می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha