به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در نشست کارگروه اجرایی طرح شهاب در استان کرمان، کشف، شناسایی، جذب، هدایت و حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی استعدادهای برتر دانش آموزان را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: طرح ملی شهاب باید در یک فرآیند مستمر و بلندمدت اجرا شود تا به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان بیانجامد.
وی بر لزوم توجه به استعدادهای دانش آموزان و شناسایی آنها تاکید کرد و ادامه داد: در قرآن کریم و آموزه های دینی نیز بر ضرورت این مهم تاکید شده و استعدادها به معادن طلایی تعبیر می شود که باید کشف و شناسایی شود.
اسکندری نسب با اشاره به فراگیر بودن طرح شهاب در کرمان تصریح کرد: دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم این استان تحت پوشش این طرح هستند لذا از این رو عوامل مدرسه باید در راستای اجرای مطلوب طرح تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: عوامل اجرایی باید توجه داشته باشند که طرح شهاب را نباید به سمت رقابتی شدن سوق دهند، بلکه باید در یک فضای عادی اجرا شود.
وی از ستاد اجرایی طرح ملی شهاب در استان کرمان خواست نسبت به نحوه اجرا و کسب نتیجه مطلوب از آن دقت کنند.
وی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر را لازمه ایجاد عدالت آموزشی دانست و گفت: بنگاه های اقتصادی و معادن استان کرمان به عنوان معین اقتصادی در راستای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان در راستای ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی با آموزش و پرورش استان کرمان همکاری اثر بخشی دارند.
وی خواستار مشارکت خیرین آموزش یار به منظور اجرای طرح کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در استان کرمان شد و تاکید کرد: طرح شهاب با جدیت در حال پیگیری است و منابع مالی مورد نیاز این طرح نیز از محل اعتبارات دولتی و خیرین تامین خواهد شد.
افزون بر ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما