۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 84239323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرفه جوئی ناشی از حذف دفترچه ها صرف افزایش خدمات می شود

لاهیجان – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره صرفه جویی میلیارد ها تومان ناشی از اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی گفت: صرفه جوئی ناشی از حذف دفترچه های درمانی ، برای افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی هزینه خواهد شد .

علی حسین نژاد  روز دوشنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در محل اداره  تامین اجتماعی لاهیجان با اشاره به رشد روزافزون بازنشستگان بصورت غیرمتعارف و بالاگرفتن انتظارات این جامعه برای داشتن معیشت و زندگی مناسب اظهار داشت: با اجرای قوانینی از جمله بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و برهم خوردن نسبت پشتیبانی ورودی ها به خروجی ها ، تنگناهایی  رقم خورد .

وی با بیان اینکه طلاق های صوری و قانون بازماندگان برای فرزندان اناث متاسفانه با سوء استفاده های بسیار همراه است ، افزود : ضرورت بازنگری در این قوانین با توجه به شرایط،  الزامی به نظر می رسد .

بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۸ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل شان در مجموع با جمعیت یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

رسول فرخی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت مقوله درمان برای بیمه شدگان و بازنشستگان ، پیگیری برای فوق تخصصی کردن درمانگاه تامین اجتماعی در لاهیجان را از برنامه های اصلی خود برشمرد .

بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر هشت و هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر لاهیجانی به اتفاق افراد تبعی خود در در مجموع جامعه ۷۶ هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی لاهیجان یعنی ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان قرار دارند .

بر این اساس تعداد ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمه شده اجباری در زمره مشمولین قانون کار ، حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد و ۲هزار و ۱۷۰ کارگر ساختمانی بزرگترین گروه های بیمه ای تحت پوشش در شهر لاهیجان را تشکیل می دهند .

۵هزار و ۵۲۳ نفر بازنشسته ، ۳۵۹ نفر ازکارافتاده و ۲هزار و ۶۱ نفر بازمانده نیز به همراه ۸هزار و ۵۸۳ افراد تبعی ، مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی لاهیجان را تشکیل می دهند .

بیش از ۵۶۰۰ کارگاه متشکل از واحدهای تولیدی ، صنفی ، صنعتی و خدماتی که حدود نیمی از آنها دارای بیمه شده و پرونده فعال است در محدوده حوزه عمل تامین اجتماعی لاهیجان می باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha