چهار درصد دانش‌آموزان مازندرانی حضوری تحصیل می‌کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که حدود ۹۶ درصد دانش‌آموزان استان به صورت غیرحضوری و بر پایه آموزش مجازی در حال تحصیل هستند.

علیرضا سعدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به تغییر رنگ برخی از نقاط مازندران و همچنین ورود تعداد قابل توجهی از شهرستان های استان به وضعیت آبی و زرد کرونایی ، اما استقبال دانش آموزان و والدین از آموزش حضوری بسیار اندک بوده است. 

وی گفت : بر اساس تازه‌ترین پایش که پس از آخرین گزارش رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های مازندران ارائه شد ، هفت شهرستان به رنگ آبی و همین تعداد نیز به رنگ زرد وارد شده اند که در این شهرستان ها زمینه برای برپایی کلاس های پایه اول و دوم مقطع ابتدایی ، مدارس زیر ۵۰ نفر و همچنین دانش آموزان دروس کارگاهی هنرستان ها فراهم است ، اما با این وجود تنها ۱۷ درصد از دانش آموزان شهرستان های آبی و زرد حاضر به شرکت در کلاس های حضوری شده اند که اندکی بیش از۲۰ هزار نفر را شامل می شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حالی آموزش حضوری با استقابال سرد والدین مواجه شده است که از آخرین پایش در هفته نخست بهمن ماه تاکنون تعداد شهرستان های قابلیت برگزاری کلاس های حضوری ۲ برابر شده است. 

استان مازندران پس از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی در چهارم بهمن ماه به طور رسمی از وضعیت قرمز خارج شد و بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا دیگر نه تنها هیچ منطقه قرمز کرونایی در این استان وجود ندارد، بلکه هفت شهرستان نیز در وضعیت آبی به سر می برند؛ وضعیتی که بازگشایی مدارس برای برگزاری کلاس های حضوریی را برای برخی مقاطع و پایه های تحصیلی امکان پذیر کرد. 

آموزش و پرورش مازندران هم به دنبال ورود برخی شهرستان ها به وضعیت آبی و زرد کرونایی ، اعلام کرد که مدارس در این مناطق باز است ولی حضور دانش آموزان اجباری نیست . با این وصف برخی از این شهرستان ها برگزاری کلاس های حضوری را طی هفته گذشته تجربه کردند .

بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش برگزاری کلاس های حضوری در مدارس شهرستان های دارای وضعیت زرد برای پایه اول و دوم ابتدایی، مدارس با جمعیت زیر  ۵۰ نفر و همچنین رشته های کارگاهی فنی و حرفه ای و کار و دانش بر اساس صلاح دید والدین و شورای آموزش و پرورش بلا مانع بود ، اما تازه‌ترین بررسی نشان می دهد که حتی با فراهم شدن شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس مناطق زرد کرونایی مازندران، استقبال دانش آموزان سرد بود و بسیاری از دانش آموزان این مناطق ترجیح دادند کلاس های درس خود را در فضای مجازی دنبال کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha