مدیر تیم‌های ملی: کارشناسان به موفقیت سابریست‌ها در توکیو ایمان دارند

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: برای حضور در توکیو برنامه منسجمی در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از کارشناسان به موفقیت این تیم در توکیو ایمان دارند.

«عبدالرضا میرشفیعی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برنامه تیم‌های ملی شمشیربازی در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگی که ورزشکاران این رشته انجام دادند کسب سهمیه المپیک توکیو پیش از شیوع و فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان بود سهمیه‌ای که بالاتر از تیم‌های چین، روسیه و فرانسه به دست آمد و اکنون تیم ایران در اسلحه سابر مانند برخی از کشورها برای رسیدن به توکیو استرس ندارد بلکه به دنبال برنامه‌ریزی برای موفقیت در این تورنمنت بزرگ است. برنامه‌ای که در دستور کار قرار گرفته مورد حمایت کامل فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. هر چند که در این مسیر کاستی‌هایی وجود دارد اما بدون شک راهبرد ما بر موفقیت و رسیدن به سکو است. 

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی ادامه داد: سابریست‌ها تجربه لازم را در میادین سخت جهانی کسب کردند و در حالی به توکیو می‌روند که در آنجا بهترین‌های قاره‌ها حضور دارد. کره‌جنوبی و ایران نماینده قاره کهن هستند. کره تیم رنکینگ یک جهانی است و ایران نیز عنوان برترین تیم را در اختیار دارد. آنجا دیگر جای اشتباه نیست بلکه هر مسابقه حکم فینال دارد. در بخش انفرادی نیز ۶۴ نفر برتر جهان حضور دارند و کاپیتان تیم نیز از جمله برترین‌های ایران و جهان در این بخش انفرادی رقابت دارد و احتمال موفقیت وی و سایر سابریست‌ها زیاد است. عابدینی در المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست در جمع چهار نفر قرار گیرد و استارت موفقیت سابر ایران در بالاترین سطح زده شد. 

میرشفیعی با اشاره به برنامه فدراسیون برای توسعه متوازن در رشته های دیگر شمشیربازی عنوان کرد: بله در ۲ رشته اپه و فلوره هم برنامه ویژه داریم که باید توسط فدراسیون و کادر فنی پیاده شود. بدون شک این برنامه کوتاه مدت نیست بلکه به گونه ای است که در المپیک بعدی ما در رشته‌های دیگر هم نماینده داشته باشیم. البته این کار راحت نیست بلکه باید استمرار لازم را داشته باشد. در این ۲ اسلحه نیز جوان‌گرایی انجام شده و امید داریم مانند اسلحه سابر به سطح اول جهان برسیم. 

مدیر تیم‌های ملی موفقیت سابر را در چند ورزشکار ملی‌پوش خلاصه نکرد بلکه با بیان اینکه گردش نخبگان شمشیربازی اولویت است تصریح کرد: بله تا اکنون نیز این راهبرد را در دستور کار قرار دادیم و چند ورزشکار از تیم امید به تیم اصلی دعوت کردیم تا با بزرگان این رشته تمرین کنند. همچنین پیمان فخری سرمربی تیم ملی بر عملکرد آنان نظارت دارد و این موجب خواهد شد تا در آینده شاهد یک جابجایی موفقیت آمیز در تیم باشیم. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha