کسبه بازارچه مهاباد از تسهیلات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: کسبه زیان دیده از آتش سوزی بازارچه اصغری این شهرستان می‌توانند از تسهیلات کم بهره این نهاد بهرمند شوند.

حسین خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی و دستور مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) آذربایجان‌غربی، مغازه دارانی که در حادثه آتش سوزی بازارچه اصغری مهاباد دچار ضرر مالی شده‌اند، در صورتی از طرف کمیته امام خمینی (ره) نیازمند تشخیص داده شوند، مشمول دریافت تسهیلات حمایتی خواهند شد.

وی ادامه داد: وام‌های پرداختی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بوده که با نرخ بهره کم به مغازه داران آسیب دیده ناشی از حادثه آتش سوزی پرداخت خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: متقضیان این تسهیلات برای دریافت این تسهیلات با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان، اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

خضری اضافه کرد: با توجه به رسالت کمیته امام خمینی (ره) هر شهروندی که نیازمند حمایت باشد، نسبت به ارایه تسهیلات و خدمات به وی اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد واقع در بلوار "شهید محمد امین احمدی" به نام بازارچه اصغری، بامداد روز جمعه ۲۵ بهمن ماه به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

در این حادثه حدود ۷۰ باب مغازه راسته قدیم این بازارچه که به طور عمده شامل مغازه های لوازم خانگی، پوشاک، مواد آرایشی و بهداشتی و چینی آلات بود، در آتش سوخت و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

این بازارچه دارای ۲ راسته قدیم و جدید است که با بیش از ۵۰۰ باب مغازه از بازارچه های مهم غرب کشور محسوب شده و انواع وسایل خانگی، صوتی تصویری و پوشاک به ویژه خارجی در آن عرضه می شود.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای مهم گردشگرپذیر این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha