۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۹
کد خبر: 84241449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ پزشک متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده‌اند

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۹
کد خبر: 84241449
۸۰ پزشک متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده‌اند

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده تاکنون ۸۰ پزشک متخصص طب سنتی تربیت کرده است.

دکتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افرود: تاکنون تحصیلات ۵۰ پزشک متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد به پایان رسیده و این افراد دانش‌آموخته هم‌اینک مشغول طبابت در حوزه تخصصی خود هستند. 

وی ادامه داد: ۳۰ دانشجو نیز هم‌اینک در مقطع تخصصی دانشکده طب سنتی و مکمل  دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حال تحصیل هستند.
رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فعالیت ۱۰ ساله این دانشکده اشاره و بیان کرد: پیش از این تربیت متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها در رشته "طب سنتی ایرانی" انجام می‌شد. 

وی گفت: "طب سوزنی" دومین رشته راه‌اندازی شده در دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای نخستین بار در کشور تربیت متخصصان آن از بهمن ماه امسال در این دانشکده آغاز شده است. 

دکتر یوسفی افزود: شش دانشجو هم‌اینک در رشته طب سوزنی این دانشکده مشغول تحصیل و کسب تخصص هستند تا پس از دانش‌آموختگی، به عنوان نخستین پزشکان متخصص تربیت شده داخل ایران در حوزه طب سوزنی به درمان بیماران بپردازند.
وی ادامه داد: طب سوزنی در درمان تعداد زیادی از بیماریها نظیر امراض مزمن، سردردهای عضلانی، بیماریهای استخوانی و حتی ناخوشیهای روحی و روانی کاربرد دارد. 
رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک خدمات طب سنتی این دانشکده به عموم مردم در درمانگاهها و کلینیکهای مستقر در بیمارستانهای امام رضا (ع)، قائم (عج) کلانشهر مشهد و همچنین هشت سلامتکده طب سنتی با همکاری بخش خصوصی در سطح این شهرستان ارائه می‌شود.
دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد. ظرف این مدت ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده صورت گرفته است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha