۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84242156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان در طرح اکرام ایتام رتبه ۲۸ کشور را دارد

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84242156
گلستان در طرح اکرام ایتام رتبه ۲۸ کشور را دارد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان گفت که هم اکنون ۲۶ هزار حامی (نیکوکار) در طرح اکرام و محسنین این نهاد و حمایت مالی از ۱۱ هزار و ۶۰۰ یتیم و فرزندان افراد نیازمند زیرپوشش آن مشارکت دارند که از این جهت گلستان رتبه ۲۸ کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، عباس عباسی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز پدر و تجلیل از محمد شهرکی از نیکوکاران و حامیان طرح اکرام کمیته امداد گنبدکاووس اظهارداشت: از مجموع ۲۶ هزار حامی طرح اکرام و محسنین کمیته امداد گلستان ۵۰ درصد آنها از نیکوکاران بومی استان و بقیه از خیّران خارج از استان و کشور هستند.

وی با قدردانی از کمک‌های مادی و معنوی نیکوکاران و حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد گلستان، افزود: این استان در جذب حامیان مالی در این دو طرح ضعیف است و می‌طلبد تا افراد و نیکوکاران بیشتری در آن مشارکت داشتنه باشند.

عباسی اضافه کرد: هر شهروندان گلستانی می‌تواند با پرداخت ماهانه ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر یتیم یا فرزند افراد نیازمند، در طرح اکرام و محسنین مشارکت کند تا جایگاه استان در این دو طرح ارتقا یابد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان ادامه داد: هم اکنون این نهاد ۸۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۵۶ هزار نفر زیرپوشش دارد که ۴۵ هزار خانوار آن از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به سبب وقوع سیل و بیماری کرونا به آمار مددجویان کمیته امداد استان اضافه شدند.

وی با بیان اینکه منابع کمیته امداد گلستان محدود است و برای حمایت مالی از خانوارهای تحت پوشش خود نیاز به مشارکت و همراهی بیشتر گروه‌های مختلف جامعه بویژه نیکوکاران دارد، گفت: براین اساس ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی شده تا با کمک‌های مردمی و نیکوکاران به مددجویان این نهاد در محلات خدمات رسانی شود.

عباسی با قدردانی از کمک‌های خیرخواهانه محمد شهرکی به کمیته امداد و تحت پوشش قراردادن ۱۰۴ کودک یتیم افزود: این نیکوکار گنبدی به عنوان خیّر نمونه کشوری به کمیته امداد مرکز معرفی شده است.

رییس کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز پدر گفت: هم اکنون ۳۹ مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال است که مرکز "باب الحوائج" به ریاست حاج محمد شهرکی در محله سیدآباد و بدلجه از مراکز نمونه در ارائه خدمات به نیازمندان است.

محسن خداپرست افزود: خدماتی که مرکز نیکوکاری باب الحوایج گنبدکاووس به نیازمندان داده، بسیار زیاد است که توزیع چهار هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه جهیزیه به ۲ نوعروس به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال، توزیع ۶ هزار قرص نان و حمایت مالی از  ۱۰۴ فرزند یتیم تحت پوشش کمیته امداد بخشی از کمک‌های این مرکز بوده است.

وی افزود: هم اکنون کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس در مجموع هزار و ۷۷۶ یتیم و فرزند نیازمندان در قالب دو طرح اکرام و محسنین زیرپوشش دارند که سه هزار و ۳۳۸ حامی از این افراد حمایت معنوی و مالی می‌کنند که در ۱۱ ماه گذشته حامیان ۳۸ میلیارد ریال کمک کردند.

در این مراسم محمد شهرکی نیز علاوه بر کمک مالی ماهانه به ۱۰۴ یتیم زیرپوشش خود به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز پدر به هر یک از ایتام کارت هدیه یک میلیون ریالی و یک بسته معیشی به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اهدا کرد.

این نیکوکار گنبدی در سخنانی، کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها را وظیفه انسانی و شرعی خود دانست و گفت: ایتام و فرزندان افراد نیازمند زیرپوشش کمیته امداد، آینده سازان این کشور هستند و همه وظیفه داریم برای موفقیت آنها کمک کنیم.

محمد شهرکی از نیکوکاران خوشنام گنبدکاووس، استان گلستان و کشور است که هر ساله کمک‌های زیادی به نیازمندان سراسر کشور بویژه در هنگام حوادث و بلایای طبیعی (سیل و زلزله) و نیز کمک به ایجاد زیرساخت‌های خدماتی در بخش بهداشت و درمان و مدرسه سازی می‌کند.

ساخت مدرسه، خانه بهداشت، کمک به تجهیز مراکز درمانی، توزیع سالانه هزاران بسته معیشتی و لوازم تحریر بین نیازمندان و دانش آموزان، پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به نیازمندان، ساخت مرکز جامع سلامت و کمک به راه‌اندازی آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس و راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۳۱ استان کشور بخشی از اقدامات خیرخواهانه و انساندوستانه محمد شهرکی است.

وی که از سال ۸۲ رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس نیز می‌باشد به طور میانگین ماهانه زمینه حل و فصل ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرونده اختلافی را فراهم و در این مدت زمینه آزادی ۶ هزار و ۳۰۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد و ۲۱ محکوم به قصاص اعدام را نیز با جلب رضایت شاکیان پرونده فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان، به دلیل جمعیت و وسعت بالا و باهدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به دو منطقه یک و دو تبدیل شد تا به افزون بر ۱۳ هزار خانوار زیرپوشش باجمعیت تقریبی ۳۰ هزار نفر خدمات رسانی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha