۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 2842
کد خبر: 84243882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کلنگ‌زنی کارخانه کاشی و سرامیک در اقلید

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 84243882
کلنگ‌زنی کارخانه کاشی و سرامیک در اقلید
کلنگ زنی کارخانه کاشی و سرامیک در اقلید

شیراز-ایرنا- عملیات اجرایی ساخت یک واحد بزرگ کارخانه کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره یک اقلید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با بهره‌برداری از این طرح در فاز نخست برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر دیگر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

 فرماندار اقلید در این آیین گفت: کمبود فرصت‌های اشتغال، یکی از مشکلات اصلی جامعه است، موضوعی که زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است و جهت کمرنگ شدن این معضل و در راستای اشتغال فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی، دولت بی وقفه در حال تلاش است.

خلیل بزرگی ادامه داد: با توجه به موقعیت مواصلاتی وجغرافیایی شهرستان اقلید همانند آزادراه اصفهان به شیراز، راه آهن اقلید به یزد، جاده طریق الرضا و ظرفیت های بالقوه گردشگری زمینه های مناسبی جهت تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی ضمن تشکر از مسوولان تسهیل گر در ایجاد اشتغال گفت: با ورود سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در شهرستان در راستای شکوفایی و ورود شهرستان به حوزه های صنعتی گام های اساسی برداریم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ظرفیت مناسب این منطقه و نزدیک بودن به معدن خاک نسوز استقلال آباده، موجب رشد این کارخانه خواهد شد که خیر و برکت بسیاری برای مردم شهرستان و منطقه در پی خواهد داشت.

مسلم صالحی ادامه داد: با آغاز بهره برداری از این کارخانه، صنایع دیگر وابسته به این صنعت نیز رونق پیدا خواهد کرد و همچنین با تصویب رشته های دانشگاهی مرتبط با کاشی و سرامیک، تکمیل فرآیند این زنجیره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح چراغ امید اشتغال در منطقه است افزود: ایجاد اعتبار صنعتی ویژه منطقه که به جهت احداث این کارخانه صورت گرفته است میل به سرمایه گذاری را افزایش داده و زمینه را برای ورود دیگر سرمایه گذاران به منطقه فراهم می کند.

در  این مراسم، حجت الاسلام طالبی امام جمعه این شهرستان گفت: عرصه‌ تولید و رونق اقتصادی، امید را به دل جامعه تزریق می کند و برای سرمایه گذارانی که به طور جهادی در این راستا قدم برداشته اند آرزوی موفقیت می کنم.

شهرستان اقلید با برخورداری از شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha