۳۶۲ مددکار به جامعه هدف بهزیستی چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی می‌کنند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مددکاران اجتماعی برای دستیابی به سلامت اجتماعی جامعه گفت: هم‌اکنون۳۶۲مددکار به جامعه هدف بهزیستی استان خدمت رسانی می‌کنند.

نرگس عسگری روز یکشنبه در آیین تجلیل از مددکاران مراکز آسیب اجتماعی استان به مناسبت هفته مددکار افزود: مددکاران برای پیگیری مشکلات جامعه هدف پا به پای آنها گام بر می‌دارند و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش اجرا می‌کنند.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون در استان در حوزه اجتماعی ۱۴۰ مددکار، حوزه توانبخشی ۱۹۴ مددکار و حوزه پیشگیری ۲۸ مددکار فعال هستند.

به گفته وی، این مددکاران در ۴۰۰ مرکز توانبخشی، موسسه خیریه، تشکل‌های فعال و مراکز مثبت زندگی به جامعه هدف بهزیستی استان در مراکز توانبخشی، آسیب‌دیدگان اجتماعی، شبه خانواده و کیلینک مددکاری خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن ۳۶ مرکز مثبت زندگی در استان تا پایان سال افزود: در این مراکز ۱۱۸ مددکار ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۴۵۰ خانواده زیرپوشش یک مرکز مثبت زندگی در استان فعال می‌شود، گفت:در این مراکز ۲۲ خدمت و فعالیت که در بهزیستی به جامعه هدف ارائه می‌شود در نزدیک‌ترین محل زندگی آنها و کاهش رفت و آمد مددجویان به ادارات شهرستان و استان ارائه می‌شود.

به گفته وی، در استان ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر دارای معلولیت شدید، خفیف و متوسط شناسایی شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر مستمری‌بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۷۵ مرکز توانبخشی و نگهداری بیماران روانی، ۲۰ مرکز خدمات دهنده به آسیب دیدگان اجتماعی در قالب اورژانس اجتماعی، خانه سلامت، کودکان خیابانی، ۷۳ مرکز مشاوره ژنتیک، ۶۸ مرکز غیر دولتی نگهداری و توانبخشی معلولان و ۷۶۰ موسسه خیریه در استان چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بهزیستی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha