علیاصغر دادخواه روز یکشنبه در گفتو گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰ به دنبال دستیابی به اهدافی مانند افزایش رضایتمندی، تسهیل در امور و کاهش مراجعات است.
وی اضافه کرد: به دلیل برخی محدودیتهای موجود از جمله نداشتن امکانات لازم مخاطبان و پایین بودن سطح دانش برخی از جامعه هدف در زمینه استفاده از خدات غیرحضوری و الکترونیکی، از ظرفیت کارگزاریهای تامین اجتماعی برای ایجاد بستر فرهنگی و تسریع در اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ استفاده میشود.
وی ادامه داد: به دستور مدیرعامل سازمان، کارگزاریهای تامین اجتماعی مجاز هستند نسبت به انجام خدمات طرح ۳۰۷۰ و به نیابت از مخاطبان اقدام کنند.
دادخواه ادامه داد: این اقدام در یک بازه زمانی ۶ ماهه انجام میشود و حقالزحمه انجام امور غیرحضوری از طرف سازمان تامین اجتماعی به کارگزاریها پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: ۲۵ خدمت غیرحضوری شده در طرح ۳۰۷۰ از این پس توسط کارگزاریها و بهصورت رایگان به نیابت از مخاطبان انجام میشود.
بر اساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است، به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی به بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه میشود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی کاهش مییابد؛ این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.
نظر شما