۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84247532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

️چین نمونه خاک ماه را در معرض دید عموم قرار داد

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84247532
️چین نمونه خاک ماه را در معرض دید عموم قرار داد

تهران ایرنا- آژانس ملی فضایی چین نمونه جمع آوری شده از خاک کره ماه توسط کاوشگر «چانگ ئه ۵» را در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش ایرنا از شینهوا،  آنچه چین با کاوشگر «چانگ ئه ۵» به زمین آورده است مواد دانه‌ای شکل و نیز شیشه‌های بازالتی مانند ناشی از آتشفشان قمری است که در مرکز ملی فضایی چین در پکن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

فضاپیمای «چانگ ئه-۵» چین در اوایل ماه دسامبر موفق شد در منطقه «مونس رومکر» ماه فرود آید مونس رومکر یک دشت آتشفشانی ۱.۲ میلیارد ساله است که در منطقه Oceanus Procellarum معروف به اقیانوس طوفان ها قرار دارد.

این کاوشگر پس از جمع آوری ۴.۴ پوند از نمونه های خاک و سنگ ماه از سطح این قمر زمین بلند شد و توسط مدارگرد این فضاپیما به سفینه بازگشت به زمین منتقل شد.

در روز ۱۷ دسامبر، کپسول بازگشت به زمین فضاپیمای چانگ ئه -۵، در حدود سه هزار مایلی بالای جنوب اقیانوس اطلس، به درستی از سفینه اصلی جدا شد و در منطقه خودمختار مغولستان شمالی چین به زمین نشست.

این نخستین بار پس از ماموریت ۴۴ سال پیش فضاپیمای اتحاد جماهیر شوروی بود که نمونه هایی از ماه برای انجام تحقیقات تازه در اختیار بشر قرار گرفت.

این ماه نورد بدون سرنشین چین یک کیلو و ۷۳۱ گرم نمونه از خاک و سنگ کره ماه را به زمین آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha