۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84249801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ برنامه هفته منابع طبیعی در دامغان برگزار می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۴ ویژه برنامه در سطح شهر و روستاهای این شهرستان با هفت زیر عنوان در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود.

علی‌اکبر عباسی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در راستای ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی دنبال می‌شود. 

وی اضافه کرد: نخستین روز این هفته در تقویم به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است که پس از حضور در مزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام، برنامه کاشت نهال انجام می‌شود. 

عباسی راد اظهار داشت: در روز درختکاری، با حضور در عرصه‌های منابع‌طبیعی و کاشت درخت به استقبال سال نو می‌رویم و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین هدیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازدید فعالان منابع طبیعی از طرح‌های آبخیزداری کلاته و آستانه، دیدار با خبرنگاران و تشریح برنامه‌ها، برگزاری نشست با دادستان و رییس دادگستری دامغان و قضات بخش امیرآباد در محل ایستگاه حسن آباد و گشت موتوری، از دیگر برنامه‌های این هفته در دامغان است. 

عباسی راد خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و برگزاری مجازی کلاس‌های درس، مراسم کاشت نهال جهت پخش مستقیم در شبکه شاد توسط منایع طبیعی و آموزش و پرورش امیریه انجام می‌شود. 

وی افزود: انجام درختکاری در بوستان روستایی جزن، غرس نهال در دانشگاه دامغان، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم روستای خورزان و غرس نهال در مزار شهدای گمنام روستای ورکیان از برنامه‌های روزهای پایانی این هفته است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: هدف از برگزاری مراسم‌های هفته منابع طبیعی و توزیع نهال، توسعه مشارکت عمومی، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی در بین عموم مردم، ایجاد روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در سطح شهرستان است.  

به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی با هدف گسترش سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» برگزار می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی طبیعی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha