خراسان رضوی تحت تاثیر جریان‌های ناپایدار جوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره ‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این استان تحت تاثیر جریان‌های ناپایدار جوی است به گونه ای که برخی نقاط استان شاهد بارش باران بود.

آذر رضایی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته قوچان، درگز، فریمان و گلمکان چهره بارانی داشتند که بیشترین مقدار بارش در ایستگاه درگز با ۶ دهم میلیمتر ثبت شده است.  

وی با استناد به پایش وضعیت جوّی مبتنی بر تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی ادامه داد: همچنین امروز نیز بارش پراکنده در نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز جمعه نیز شاهد ورود سامانه بارشی قوی‌تر به استان خراسان رضوی خواهیم بود که پیامد آن بارشهایی به شکل رگبار همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش در نواحی شمالی و غربی استان بیشتر باشد و به دلیل رگباری بودن نوع بارش امکان ایجاد روان‌آب در استان نیز وجود دارد.   

رضایی پور ادامه داد: این سامانه بارشی وزش باد شدید را هم در پی خواهد داشت که شدت و سرعت آن در نواحی شمالی و شرقی استان بیشتر خواهد بود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود روز شنبه هفته آینده دمای هوای استان پنج تا هشت درجه کاهش داشته باشد و از روز یکشنبه دمای هوا افزایش خواهد یافت.  

کارشناس اداره ‌کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با ۲ درجه زیر صفر و مه‌ولات با ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha