۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84252781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غرس ۶ هزار اصله نهال در سردشت آغاز شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۷
کد خبر: 84252781
غرس ۶ هزار اصله نهال در سردشت آغاز شد

مهاباد- ایرنا- طی مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان با کاشت ۲۰۰ اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پارک جنگلی ایثار سردشت غرس ۶ هزار اصله نهال در این شهرستان مرزی آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در این مراسم اظهار داشت: حفظ و احیای منابع طبیعی به ویژه آب و خاک کشور بدون مشارکت فعالانه مردم تحقق پذیر نیست زیرا انسان ها به عنوان بهره بردارانی هستند که بیشتر با این منابع طبیعی ارتباط دارند و زندگی آن ها به منابع طبیعی بستگی دارد.

ابراهیم رحمانی بیان کرد: به همین مناسبت و در هفته منابع طبیعی انواع نهال غیرمثمر و جنگلی از جمله عرعر ، کاج ، بیدمجنون ، زبان گنجشک ، سروو سنجد به تعداد ۶ هزار اصله در این شهرستان توزیع خواهد شد.

 از ۱۴ تا ۲۱ اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذری شده که شعار امسال این هفته « همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» است.

سردشت دارای ۱۵۰ هزار هکتار مساحت است؛ این شهرستان با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را دارد.

جنگل‌های این شهرستان جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح شهرستان سردشت بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از ۱۰۰ گونه دیگر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha