موافقت مجلس با توسعه زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت توسط شرکت مخابرات

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه مصوب کردند که شرکت مخابرات ایران نسبت به توسعه زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت اقدام کند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت دوم روز شنبه و بیست و سومین نشست صحن علنی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بند (ی) تبصره ۶ بخش هزینه‌ای ماده واحده که ارجاعی از کمیسیون تلفیق بود با ۱۸۲ رای موافقت کردند.

در ردیف ۲ بند (ی) تبصره ۶ نیز و بخش درآمدی آن که پیش از این تصویب شده بود، آمده است: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتور)های ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می شود و کارورهای ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنتی مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

در بخش هزینه‌ای این ردیف که امروز توسط نمایندگان به تصویب رسید، نمایندگان مقرر کردند که منابع حاصل مازاد بر  ۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در ردیف ۱۳۰۴۰۴ صرف توسعه زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت توسط شرکت مخابرات ایران که امکان ارائه سرویس‌های صوت و تصویری پیشرفته را دارند، شود.

البته اینترنت ثابت پرسرعت می‌بایست امکان رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره ای توسط کشورهای خارجی دیگر در حریم کشور را داشته باشد.

همچنین نمایندگان مقرر کردند این مبلغ برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با فضای مجازی تحت نظارت و راهبرد مرکز ملی و در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی به خصوص «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» مصوب شهریور ۱۳۹۹ با اولویت بومی سازی تجهیزات و خدمات امنیت و سالم سازی، ذخیره‌سازی و پردازش کلان داده‌ها نیز هزینه شود.

نمایندگان در ادامه در این بند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند در چارچوب الزامات شورای عالی فضای مجازی تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه ملی اطلاعات را اجرا کند.  مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) سازمان صدا و سیما است و متناسب با توسعه زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت، سازمان صدا و سیما موظف به ارائه محتوای تولیدی خود در این بستر است.

نمایندگان در ادامه موافقت با اجزا بند (ی) تبصره ۶، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند به نحوی سیاستگذاری کند که توسعه اقتصاد دیجیتال بر بستر شبکه ملی اطلاعات دارای مزیت‌های مالی و اقتصادی قابل توجه نسبت به توسعه آن در خارج از شبکه ملی اطلاعات باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha