۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84256019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: حملات متجاوزان به یمن در تضاد با صلح است

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبر: 84256019
الحوثی: حملات متجاوزان به یمن در تضاد با صلح است

تهران – ایرنا- "محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی مردم یمن یکشنبه شب، حملات بی امان ائتلاف سعودی به یمن را در تضاد با صلح خواند و از جامعه جهانی خواست، این حملات متوقف شود.

به گزارش ایرنا، الحوثی در رشته توئیتی نوشت: از جامعه جهانی می‌خواهیم ادامه محاصره یمن و نبردهایی که با درخواست برای برقراری صلح مغایرت دارد، محکوم کرده و این ائتلاف را مجرم بداند.

این مقام یمنی افزود: کشورهای متجاوز را مسؤول جنایت‌ها و گرسنگی در یمن می‌دانیم.

درخواست الحوثی پس از آن انجام می شود که ائتلاف سعودی که شکست‌های سنگینی از انصارالله در مأرب متحمل شده، اقدام به بمباران صنعاء پایتخت یمن کرده است.

این حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال برتری نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اوایل فوریه (بهمن) به منظور آزادسازی استان نفت خیر و استراتژیک مارب که آخرین سنگر نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در شمال این کشوربه شمار می‌آید، پیشروی کرده و موفق به بازپس‌گیری مناطق مهم و راهبردی شدند.

پیشتر آژانس مطبوعات یمن به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو روز گذشته توانستند پس از وارد کردن خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی را گسترش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha