مهران یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این، همه امور اداری و پیگیریهای مربوط به مددجویان بهصورت دستی و سنتی انجام میشد اما با راهاندازی این مراکز خدمات سازمان بهزیستی بر پایه فناوری اطلاعات صورت میگیرد که موجب خدماتدهی سریعتر و با کیفیتتر به مددجویان خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۱۸۰ پرونده مددجویان بر اساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت توزیع شده که این موضوع دسترسی راحت و آسان به خدمات را برای مددجویان امکانپذیر میکند.
رییس ادره بهزیستی مهاباد گفت: این مراکز به طور کامل توسط بخشهای غیردولتی اداره میشوند و در این مراکز ۲۶ خدمت سطح یک بهزیستی به مردم ارائه میشود که نقش مهمی در کاهش مراجعات ، کاهش زمان دسترسی به خدمات و در نهایت دریافت خدمات بیشتر و کیفی تر دارد.
یوسفی بیان کرد: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداری برداریم.
هم اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، چهارهزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نصف آنها به صورت ماهانه بین ۶۵ تا ۶۵۰ هزار تومان مستمری دریافت میکنند.
نظر شما