۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84256629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: هفت واحد ارایه دهنده خدمات بهزیستی تحت عنوان مراکز مثبت زندگی همزمان با ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز در سراسر کشور با حضور ویدیویی رییس جمهوری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

علی کریمی روز دوشنبه در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آیین افتتاح این مراکز باحضور فرماندار میاندوآب‌ برگزار شد، اظهار داشت: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان بهزیستی با مشارکت و کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌است.

وی افزود: گسترش و فراگیر بودن خدمات بهزیستی، توزیع عادلانه خدمات، کاهش ترددهای غیرضروری جامعه هدف و دسترسی آسان به مراکز، کاهش تصدی‌گری دولت و ارتقای کیفی خدمات، ارایه خدمات به صورت الکترونیکی از اهداف اصلی تاسیس مراکز مثبت زندگی توسط سازمان بهزیستی است.

وی بیان کرد: مجوز راه‌اندازی یک مرکز مثبت زندگی در شهر باروق نیز در دست اقدام بوده و در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی این مرکز در آن شهر اقدام می‌شود.

 رییس اداره بهزیستی میاندوآب بیان کرد: با افتتاح این مراکز برای ۲۰ نفر از فارغ‌التحصیلان با رشته‌های مرتبط زمینه اشتغال ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، مجوز تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ صادر شد.

در این راستا ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرن، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha