۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84256664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات بهزیستی در دولت تدبیر و امید ارتقا یافت

رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت: شاهد استمرار و افزایش خدمات بهزیستی در زمینه های مختلف در دولت یازدهم و دوازدهم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۸۱ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد، افزود : در دیدارهای هفتگی با شهروندان و مددجویان، آنان رضایتمندی خود را از خدمات بهزیستی عنوان می کنند که بیانگر فرهنگ بالای قدردانی این مردم از خدمتگزاران شان است.

وی با تاکید بر ضرورت جلب رضایت مردم و حفظ کرامت انسانی همه معلولان و ذینفعان بهزیستی بیان داشت: در برخی از مناطق ییلاقی، کوهستانی و روستایی به سبب اینکه ذینفعان بهزیستی در همه محیط جغرافیایی متفرق هستند، باید تلاش شود که هیچ فرد نیازمند به خدمات بهزیستی در این مناطق جا نماند.

زارع با اشاره به نقش مهم بهزیستی برای خدمات رسانی به افراد نیازمند در بخش های مختلف عنوان کرد : سازمان بهزیستی به دلیل تعدد وظایف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و خدمات به جامعه هدف به ویژه معلولان همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و بهره گیری از آن برای خدمات رسانی سریع تر خاطر نشان کرد: اگر چه ویروس کرونا تهدیدی جدی برای ما بود اما ضرورت استفاده از دولت الکترونیک را بیشتر نمایان کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ هزینه های انجام خدمات برای دولت را کاهش می دهد، اظهار داشت: یکی از آسیب های دولت ها، فربه بودن بدنه دولت، سازمان و تعداد نیروهای انسانی برای انجام خدمات اداری است، به طور قطع یکی از برنامه های مهم در چابک سازی دولت کاهش تصدی گری ها و پرداختن و تمرکز بر سیاست گذاری ها، برنامه ریزی های راهبردی و نظارت است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: برای ارایه خدمات مختلف به شهروندان و تمام اقشار از جمله ذینفعان بهزیستی با توجه به تعداد قابل توجه آنان ضروری است تا برای تسهیل دسترسی خدمات از فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر استفاده شود.

وی راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" را تدبیر خوب و شایسته دانست و اظهار داشت: خوشحالیم که در گیلان به همت مدیرکل بهزیستی استان و همکاری دستگاه های ذیربط از  استان های موفق در ایجاد و فعالیت مراکز مثبت زندگی هستیم.

٨١ مرکز مثبت زندگی در ٨١ منطقه شهری و روستایی استان گیلان شامل تعداد ۵۰ منطقه شهری و ۳۱ منطقه روستایی و حاشیه ای افتتاح شده است که ۳۲۵ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز جذب شده اند.

این مراکز با هدف افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه ‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات بهزیستی و ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان از جمله اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی است.

ثبت درخواست فرزند خواندگی و تشکیل پرونده اولیه، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعان، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی و ارجاع درخواست ‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر و غیر مستمر) و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبان، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله از جمله خدمات مراکز مثبت زندگی است.

۶۵ هزار خانوار از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha