سید جواد حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و همچنین مدیران آموزش و پرورش استثنایی استان به صورت ویدئوکنفرانس افزود:در این طرح علاوه بر سنجش سلامت جسمانی نوآموزان با دریافت ۲ آزمون، یادگیری آنها نیز شناسایی و بررسی میشود.
وی از فعال شدن کارگروه غربالگری و مداخله بهنگام نوآموزان در معرض مشکلات ویژه یادگیری در سطح کشور خبر داد و گفت: با شناسایی زود هنگام مشکلات یادگیری بهوسیله تلفیق، ارزیابی و مداخله بهنگام از بروز مشکلات یادگیری اساسی در دانشآموزان پیشگیری میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مداخله به هنگام پیرامون مشکلات ویژه یادگیری یک ضرورت در جامعه است و هماکنون پذیرش کسانی که مشکلات ویژه یادگیری دارند، مداخله منفعلانه است.
وی به فعالیت ۷۷۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای هر مرکز سالانه ۲۰ میلیون ریال سرانه واریز میشود.
حسینی افزود: در پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان که با فعالیت ۲۰ هزار نفر نیرو به مدت سه تا چهار ماه انجام میشود، سنجش میزان یادگیری نیز اجرا شود.
به گفته وی، ۶ درصد دانشآموزان کشور دیرآموز هستند و که باید علاوه بر دریافت آموزش یادگیری، باید در معرض آموزش حرفهای از طریق مراکز مشاوره یادگیری قرار گیرند.
حسینی افزود: هم اکنون پنج هزار مربی حرفهای با آموزش و پرورش استثنایی کشور فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی دانشآموزان با نیازهای خاص۲ دوره حرفهای و پیشحرفهای فعال است، گفت:هماکنون۲ هزار دانشآموز زیر ۲ سال در مراکز آموزش و پرورش استثنایی کشور زیرپوشش آموزش قرار دارند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به اجرای طرح جام، طرح دبیرخانه مشارکتی، طرح ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ دبیرخانه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در طرح ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ دبیرخانه در هر استان پنج تا ۱۰ مدرسه با ۱۰ دستگاه اجرایی تفاهمنامه امضاء میکنند و مدارس منتخب به عنوان دبیرخانه با همه مدارس استثنایی استان پیوند داده خواهند شد.
وی اظهار داشت: این طرحها با هدف توسعه مشارکتها، تمرکززدایی و افزایش مشارکت اولیاء در نظام تعلیم و تربیت اجرا میشود.
به گزارش ایرنا،۲هزار و۸۴۰ دانشآموز با نیازهای خاص در استان وجود دارد که یکهزار و ۲۶۰ دانشآموز نیازمند کمکهای ویژه هستند و در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.
نظر شما