۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84256915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین درصدد تولید واکسن کرونا با استفاده از نانو حامل‌ها

تهران- ایرنا- یک شرکت بیوتکنولوژی چینی در تلاش است تا با استفاده از تکنیک های پیشرفته ژنتیکی یک واکسن جدید مهار کننده کرونا را تولید کند که قابلیت نگهداری و ذخیره در یخچال های معمولی را دارا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز دوشنبه گزارش کرد: واکسن «mRNA» که توسط شرکت «ریبو بیو» (RiboBio ) واقع در شهر «گوانگ جوئو» در حال تولید است و پیشتر روی حیوانات آزمایش شده است، تاریخ مصرفی در حدود ۶ ماه دارد و دمای مورد نیاز نگهداری آن نیز بین ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد (۳۶ الی ۴۶ درجه فارنهایت) برآورد شده است.

«ژانگ بیلیانگ» بنیانگذار شرکت چینی (RiboBio )، اعلام کرده است که این شرکت بزرگ‌ترین کارخانه مواد اولیه « mRNA» (پیام رسان آر ان ای) در چین را دارد و ظرفیت تولید دوز کافی برای ۱۰۰ میلیون نفر در سال را دارد.

محصول این شرکت چینی در مقایسه با سایر واکسن های تولید شده مبتنی بر «mRNA»، قابلیت نگهداری در دمای بالاتر را نیز دارد که علت آن نیز فناوری «نانوذرات لیپیدی» تولید شده توسط تیم بیلیانگ در شرکت « RiboBio» است.

ژانگ تاکید کرده است که در شبیه سازی واکسن های «mRNA» به یک تخمک، باید گفت که پوسته این تخمک یک ترکیب لیپدی است که بخش « mRNA» را با خود حمل می کند و باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود.

بر اساس اظهارات ژانگ، تولید کنندگان واکسن ضد کرونا درصدد پیدا کردن راه های مختلفی برای تثبیت و ایمن سازی این پوسته هستند.

این در حالی است که دانشمندان مرکز علوم و فناوری نانوی چین نیز در حال تولید یک واکسن ضد کرونا با استفاده از یک سیستم انتقال داروی مبتنی بر نانوحامل ها هستند؛ این سیستم می تواند کارآمدی تزریق واکسن کرونا را افزایش و در عین حال عوارض جانبی واکسن را نیز کاهش دهد.

پاندمی کرونا باعث شده است که محققان علوم نانو و تولید کنندگان واکسن برای اولین بار به همکاری با یکدیگر بپردازند.

این پروژه تحقیقاتی سال گذشته و با همکاری «چن وی» ویروس شناس و اپیدمیولوژیست آکادمی علوم پزشکی نظامی چین آغاز شد؛ چن وی، هدایت تیمی که واکسن «کانسیو» (CanSino) را تولید کرده است، بر عهده داشت. واکسن کانسینو نیز مجوز استفاده عمومی را دریافت کرده است.

چین تاکنون مجوز استفاده عمومی از ۴ واکسن ضد کرونا را صادر کرده است که همگی این واکسن ها تولید داخل چین هستند. تا اواخر فوریه سال جاری میلادی ۵۲ میلیون دوز واکسن به شهروندان چینی تزریق شده است.

چین درصدد است ۴۰ درصد از جمعیت این کشور را تا ماه ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در برابر کرونا واکسینه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha