۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 84257299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساجد محله‌های بیرجند پایگاه صلح و سازش می‌شود

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبر: 84257299
مساجد محله‌های بیرجند پایگاه صلح و سازش می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح «حکمین و مصلحین قرآنی» به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل دیگر دستگاه‌های همکار، مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز دوشنبه در کارگاه آموزشی مصلحین اظهار داشت: اسلام دین مصالحه و سازش است و با توجه به تاکیدات آموزه‌های دینی و اسناد بالادستی ضرورت دارد امروزه در موضوعات اختلافات طرفین بخصوص در اختلاف خانوادگی، زوجین به محض حدوث اختلاف مسیر دادگاه و تشکیل پرونده قضایی را انتخاب نکنند بلکه در گام نخست با پادرمیانی مصلحین در جهت سازش زوجین اقدام شود.

وی افزود: در گام نخست افراد معتمد و دارای نفوذ کلامی در هر محله از خواهران و برادران را آموزش داده و با شناسایی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل دیگر دستگاه‌های همکار، مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کیفی این طرح همراهی امام جماعت، هیات امنا و پایگاه بسیج هر مسجد با مصلحین آموزش دیده ضروری است.

وی گفت: اجرای طرح نیاز به معرفی و فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها دارد و زوجین نیز در اختلافات خانوادگی در جهت صلح و سازش از این ظرفیت استقبال کنند.

وحدانی‌نیا اظهار داشت: اجرای این طرح را در اجرای خدمات‌دهی اورژانس قضایی دنبال می‌کنیم و در سایر حوزه‌های قضایی نیز اجرای آن پیگیری می‌شود.

کارگاه آموزشی مصلحین در اجرای طرح «حکمین و مصلحین قرآنی» در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha