۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84258427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار فرمانده نیروی دریایی پاکستان با مقام‌های نظامی قطر

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با برگزاری رزمایش دریایی پاکستان با چهار کشور در آب‌های شمالی دریای عرب، «امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان در جریان سفر رسمی به قطر با فرماندهان نظامی این کشور دیدار و پیرامون تقویت مناسبات دفاعی و تامین امنیت دریایی رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، دریابُد نیازی روز سه‌شنبه در قطر با سپهبد «غنیم بن شاهین الغنیم» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر «عبدالله حسن» فرمانده نیروی دریایی و سرلشکر خلبان «حمد عقیل النابت» به صورت جداگانه دیدار کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد فرمانده نیروی دریایی این کشور ضمن بازدید از تاسیسات دفاعی و امکانات مختلف نیروی دریایی قطر، پیرامون تقویت روابط، تحکیم مناسبات دفاعی دوجانبه و بررسی راه‌های افزایش همکاری‌ها برای تامین امنیت دریایی بحث و تبادل نظر کرد.

سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به قطر یک روز پس از برگزاری رزمایش دریایی این کشور با آمریکا، ژاپن، عمان و روسیه در خلیج عدن و آب‌های شمالی دریای عرب انجام شد.

در این رزمایش پنج جانبه کشورهای حاضر تمریناتی را در قالب افزایش توانمندها و تلاش‌های مشترک برای حفظ امنیت دریایی انجام دادند.

کشتی جنگی نیروی دریایی پاکستان موسوم به «عالمگیر» در این رزمایش شرکت کرد و علاوه بر این در ماموریت کمک به امنیت دریایی منطقه‌ای و حمایت از تلاش‌های بین المللی علیه تروریسم دریایی، دزدی دریایی و مقابله با قاچاق موادمخدر-اسلحه بسر می‌برد.

گفتنی است مجاهد انور خان فرمانده نیروی هوایی و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش نیز به ترتیب در سوم و دهم بهمن ماه امسال سفر رسمی به قطر انجام دادند.

پاکستان پیش‌تر از اختلاف‌زدایی میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس استقبال کرد. با این حال اسلام‌آباد به دلیل مناسبات نزدیک با دوحه تحت فشار کشورهای تحریم کننده عرب قرار داشت اما طی ۵ سال اخیر همکاری‌های پاکستان و قطر تحت تاثیر رویکرد این کشورها قرار نگرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha