۱۱ طرح اقتصادی از کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی مصوبه گرفت

مشهد- ایرنا- ۱۱ طرح صنعتی، عمرانی، کشاورزی و خدماتی خراسان رضوی از کارگروه امور زیربنایی استان مصوبه برای اجرا گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با تشریح این طرحها گفت: پیشنهادات اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیرامون رفع مشکلات صنایع محور غرب که در حریم شهر مشهد واقع شده بودند به منظور اخذ پایانکار ساختمانی مورد تایید اعضای این کارگروه قرار گرفت.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: احداث نیروگاه بادی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در شهرستان خواف که از سوی اداره راه و شهرسازی این استان تقاضا شده بود نیز مورد تایید کارگروه امور زیربنایی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی طرح جامع تفصیلی مصوب شهر سنگان و خروج روستای برآباد از داخل حریم آن و همچنین حذف کمربندی در طرح پیشنهادی شهرداری برای شهر چکنه از مواردی است که به تایید اعضای کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اعضای این کارگروه به درخواست اداره راه و شهرسازی خواف مبنی بر الحاق زمینی به مساحت ۴.۴ هکتار به محدوده شهر خواف به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در مجاورت محدوده اجرای طرح مسکن مهر قرار دارد رای مثبت دادند.

میرجعفریان افزود: اجرای ۲ طرح کشاورزی شامل پرورش گوسفند با ظرفیت ۹۰۰ راس در زمینی به مساحت یک هکتار از اراضی ملی شهرستان بردسکن و پرورش گاو شیری با ظرفیت ۱۰۰راس در زمینی به مساحت یک هکتار از اراضی ملی شهرستان مزبور، بررسی حذف کمربندی از طرح مربوط به شهرداری چکنه مورد موافقت این کارگروه قرار گرفت.

وی احداث نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در زمینی به مساحت ۱.۷ هکتار در شهرستان بردسکن، مجتمع خدماتی بین راهی ۲ منظوره در زمینی به مساحت سه هکتار واقع در کیلومتر ۸۳ محور ارتباطی قائن- گناباد، احداث اردوگاه تفریحی – آموزشی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با زیربنای ۶۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع در تربت حیدریه را از دیگر طرحهایی برشمرد که تایید کارگروه امور زیربنایی استان را دریافت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بررسی زمین ۷۹۵ هکتاری از اراضی دولتی تایباد در قالب طرح جامع پیشنهادی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شامل محدوده ای به وسعت هشت هزار و ۷۰۰ هکتار دارای کاربریهای در این کارگروه موکول به بررسی بیشتر شد.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، طرح های هادی و جامع شهرها را بر عهده دارد. مصوبات این کارگروه برای اجرا باید به تایید نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha