نماینده مردم: دانشکده پرستاری ملایر ردیف بودجه مستقل گرفت

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از اخذ ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری این شهرستان خبر داد و گفت: این مهم پس از سال‌ها پیگیری در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شد.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رایزنی‌ها و مکاتبات زیادی برای اخذ ردیف بودجه مستقل برای این دانشکده انجام شد که خوشبختانه روز گذشته با موافقت سازمان برنامه و بودجه این اتفاق مهم رخ داد.

وی اخذ ردیف بودجه مستقل را بهترین اقدام برای توسعه دانشکده پرستاری و زمینه‌سازی برای ارتقای سطح دانشکده در حوزه داخلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: اخذ ردیف بودجه مستقل به معنای استقلال دانشکده پرستاری ملایر و حرکت به سمت ارتقای این مجموعه علمی آموزشی است.

حجت الاسلام آزدیخواه ادامه داد: با این اقدام می‌توان دانشجویان زیادی در رشته های مختلف پیراپزشکی و پرستاری دراین دانشکده جذب کرد و مردم نیز می‌توانند از مزایای خدمات آموزش پزشکی وزارت بهداشت و درمان در شهرستان ملایر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیشترین سطح استفاده این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان بود و معدل ما در آموزش پزشکی بسیار اندک بود که با اخذ ردیف ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری و همچنین احداث دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، این معدل رشد خوبی خواهد داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی این ۲ اقدام مهم و اثربخش را گامی اثرگذار برای افزایش سهم این شهرستان از خدمات وزارت بهداشت و درمان در آموزش پزشکی دانست که می‌تواند تکمیل کننده پازل توسعه ملایر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باشد.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین راه‌اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی، احداث بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی، ایجاد مرکز آنژیوگرافی، مرکز غربالگری سرطان، تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، تکمیل هتلینگ، نصب دستگاه ام.آر.آی دولتی در بیمارستان امام حسین(ع) و خرید تجهیزات پزشکی را از جمله موفقیت‌های این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برشمرد.

به گزارش ایرنا، دانشکده پرستاری ملایر که از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده، پس از ۶ سال پذیرش دانشجو و فارغ‌التحصیلی ۱۸۰ دانش‌آموخته پرستاری، در سال ۷۸ منحل شد که با پیگیری مستمر مسئولان پس از ۱۴ سال تعطیلی در ۲۷ بهمن ۹۲ با پذیرش ۲۲ دانشجو دوباره راه‌اندازی و فعالیت های آموزش را از سر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha