۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84259210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت هوشمند و میدانی بر بازار توامان با هم باشد

بیرجند - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان ‌جنوبی گفت: هوشمندسازی نظارت‌ها با ایجاد سامانه‌های مختلف به معنای مغفول ماندن حوزه گشت‌های نظارت میدانی نیست و مسوولان باید به صورت میدانی هم حضور پیدا کنند.

حجت ‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی افزود: در حوزه پیشگیری‌های نرم‌افزاری و نو اقدامات بسیار خوبی در جهت هوشمندسازی نظارت‌ها انجام شده است که جای تشکر دارد اما نباید به این پایش‌ها بسنده کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه هیچ کمبودی در حوزه اقلام ضروری در استان نداریم، مردم در این زمینه نگران نباشند در عین حال گشت‌های نظارتی به‌منظور مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا و گرانفروشی در روزهای پایانی سال در استان تشکیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: سامانه‌های هوشمند در حوزه پیشگیری از قاچاق در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه گمرک و سازمان صمت استان را داریم که ضروری است ولی کافی نیست.

وی افزود: نگرانی از طرف بخشی از کسبه بازار وجود دارد که ممکن است بخواهند با گرانفروشی در وضعیت بازار اخلال ایجاد کنند یا احتکاری در اقلام ضروری مردم انجام دهند اما بدانند که دادستانی بیرجند در این حوزه به جد ورود پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: اگر فروشنده‌ای با سوء‌استفاده و دور زدن قانون بخواهد به تعبیری بر شانه مردم سوار شود و سودجویی کند در حداقل برخوردها از پلمب واحد صنفی دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا گزارشاتی از فروش البسه دست دوم در بیرجند واصل شده است اضافه کرد: در منطقه شمال شهر فروش البسه دست دوم وضعیت نابهنجاری دارد که دادستان بیرجند در این موضوع ورود پیدا کند و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: با توجه به مرز مشترک با افغانستان و تفاوت نرخ ارز که وجود دارد از طرفی تفاوت در برخی از کالاها در ۲ طرف مرز، این موضوع باعث چرخه معکوس قاچاق شده و برخی از کالاهای ضروری استراتژیک به عنوان مثال آرد و روغن برعکس از داخل به خارج قاچاق می‌شود چرا که در آن سوی مرز سودآوری بالایی دارد و می‌طلبد که نظارت‌ها در پایان سال تشدید شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان ‌جنوبی ادامه داد: گاهی از گوشه و کنار استان خبرهای مبنی بر کمبود نهاده‌های دامی منتشر می‌شود که زیبنده استان ما نیست و نیاز است دست دلالان در این موضوع کوتاه شود و مسوولان جهاد کشاورزی دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق دام نیز مشکلاتی مطرح می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این مشکلات به هویت‌دار نبودن دام‌ها برمی‌گردد که جهاد کشاورزی در طرح هویت‌دار کردن دام استان اهتمام داشته باشد، دامداران نیز با توجه به هزینه‌ای که برای آنان دارد، رغبتی ندارند که باید از این قشر حمایت‌هایی را داشته باشیم.

وی گفت: ما در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان مازاد بر مصرف تولید می‌کنیم و گاهی در این زمینه شیطنت‌هایی انجام می‌شود که باید نظارت‌ها افزایش یابد.

وحدانی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدف درخصوص توزیع فرآورده‌های نفتی گفت: قاچاق فرآورده‌های نفتی را در استان داریم که نیازمند همراهی و تعاملات همه دستگاه‌های اجرایی است که پدیده قاچاق سوخت با همراهی همه مسوولان به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: سامانه‌های جامع گمرکی در مرز راه‌اندازی شده و ما به دنبال خلاء و حفرهای این سامانه‌ها هستیم تا جلوگیری از قاچاق را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha